شناسهٔ خبر: 104379 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی به کشور از فردا/ آرام شدن جو کشور در اواخر هفته

بارش باران شدید کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با رادیو اینترنتی پایگاه خبری وزارت راه‌ و شهرسازی، آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور را تشریح کرد و از ورود سامانه بارشی جدید از بعدازظهر دوشنبه خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی صبح امروز یکشنبه ۱۰ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  با اشاره به سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: امروز صبح در ایستگاه شهرستانک، بستان‌آباد و نیز خیرآباد دمای کمینه به منفی ۱۷ درجه و در فرودگاه اردبیل و فیروزکوه نیز دما به ۱۵ درجه زیر صفر رسید. این در حالی است که در جاسک و همچنین میناب و رودان در استان هرمزگان دمای بیشینه به ۲۶ درجه بالای صفر رسید.

وی درباره وضعیت جوی کشور طی ساعات آتی هم عنوان کرد: از امروز تا ظهر فردا جوی آرام را در بیشتر نقاط کشورمان داریم و از بعدازظهر دوشنبه سامانه بارشی از سمت جنوب‌غرب وارد کشورمان می‌شود و استان‌هایی مانند خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، بارش باران و در مناطق مرتفع و سردسیر، بارش برف و باران و وزش باد شدید و البته موقتی را شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: این سامانه بارشی روز سه‌شنبه در مناطقی از غرب، جنوب غرب، مرکز، شمال شرق و همینطور برخی نقاط شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، سبب بارش می‌شود. شدت بارش برای روز سه‌شنبه - که در حد هشدار زرد نیز هست - در شمال و شرق خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و نوار غربی اصفهان است و منجر به آب‌گرفتگی، لغزندگی معابر و جاده‌ها و کاهش دید در این مناطق می‌شود که ضروری است هموطنانمان در این مناطق تمهیدات لازم را بیندیشند.

به گفته گودرزی، در روز چهارشنبه بارش‌ها محدود به خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی آن هم به شکل پراکنده خواهد بود و برای روز پنجشنبه هم در اغلب مناطق کشور، جوی آرام را داریم. رویداد بعد (بعد از بارش‌ها) در کشورمان، وزش بادهای به نسبت شدید است که فردا دوشنبه در جنوب غرب و از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه در شرق و جنوب شرق حاکم خواهد بود. در همین حال، برای مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: تهران هم امروز آسمانی صاف همراه با وزش باد خواهد داشت و فردا برای مناطق پرتردد و شهری پایتخت، غبار محلی را خواهیم داشت. سه‌شنبه در تهران شاهد بارندگی خواهیم بود که این شرایط کمک می‌کند هوای این کلانشهر هم مطلوب شود. امروز صبح در ایستگاه مهرآباد دمای کمینه صفر درجه شد و تا فردا کمی افزایش دما را در پایتخت تجربه خواهیم کرد اما از روز سه‌شنبه دما در استان تهران قدری کاهش پیدا خواهد کرد.