شناسهٔ خبر: 104383 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی:

برخورداری ۹۰ درصدی خانوار روستاییان شهرستان چایپاره از راه آسفالت 

جلسه بررسی طرح های شهرستان چایپاره مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از  برخورداری ۹۰ درصدی خانوار روستاییان شهرستان چایپاره از راه آسفالت با اجرای طرح های توسعه راه روستایی خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان غربی، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه پیگیری طرحهای عمرانی و مشکلات حوزه راهداری شهرستان چایپاره با اعلام این مطلب گفت: از ۸ هزار کیلومتر راه روستایی آذربایجان غربی ۲۱۳کیلومتر آن در شهرستان چایپاره قرار دارد که شامل راه ۶۶ روستا و مورد بهره برداری توسط  ۵۸۸۰ ‌نفر از روستائیان است.

وی ادامه داد:  با توجه به آسفالت ۸۶ کیلومتر از کل راههای روستایی چایپاره و برخورداری افزون بر ۴۸۰۰ خانوار روستایی از راه آسفالت، رتبه یازدهم برخورداری خانوار روستایی از راه آسفالت به این شهرستان تعلق دارد.

وی با بیان اینکه شاخصه سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبارجهت آسفالت راه روستایی، روستاهای بالای ۲۰ خانوار است، اضافه کرد:  ۴۵ روستای شهرستان چایپاره دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار بوده که راه  ۲۸ روستا آسفالت شده و از این منظر نیز درصد برخورداری خانوار روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالت  ۶۲ درصد است.

وی با اشاره عدم تامین قیر در سال گذشته بعنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در ساخت و توسعه راههای روستایی کل استان از جمله شهرستان چایپاره اذعان داشت: در بحث تصادفات علی رغم اجتناب ناپذیر بودن آن، برنامه ریزی در راستای کاهش آن مورد توجه است اما عامل جاده تنها دلیل وقوع سوانح رانندگی نبوده و نباید از سهم بالای ۷۰ درصدی عامل انسانی غفلت کرد هرچند در کنار آن ایمن سازی جاده ای با اجرای عملیات عمرانی، خط کشی، نصب تابلو و علائم در راستای بخشنده نمودن جاده بصورت مستمرا پیگیری و مورد توجه قرار دارد.

 شکری یادآور شد: افزایش تعداد ماشین آلات راهداری و همچنین نوسازی ماشین آلات موجود مطالبه و خواسته تمام دست اندرکاران این بخش است که تامین اعتبار مربوطه به جد پیگیری می شود و همراهی نماینده مردم شهرستان چایپاره نیز در این ارتباط مثال زدنی است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی همچنین در خصوص روشنایی محور مراکان نیز در راستای رفع عیوب و تامین کامل روشنایی در این نقطه قول مساعد داد.

در ادامه این جلسه مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی و هیئت همراه با همراهی فرماندار شهرستان چایپاره از پروژه سه راهی چایپاره - قره ضیاء الدین بازدید و به بررسی دقیق این پروژه جهت فعالسازی و تسریع عملیات پرداختند.

انتهای پیام/