شناسهٔ خبر: 104393 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

ثبت بیش از ۶۷ میلیون تردد وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی طی ۱۰ ماه/ افزایش ۱۷ درصدی ترافیک راه های استان در سال جاری

تردد خودروها ۶۷ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۰۸ تردد وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی طی ۱۰ ماه امسال به ثبت رسیده و در این مدت ترافیک راه های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در ۱۰ ماه گذشته، ۶ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۶۷۰ دستگاه وسیله نقلیه وارد استان شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷،۵۱ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین ۶ میلیون و ۶۴ هزار و ۶۵۱ دستگاه وسیله نقلیه از استان خارج شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۱۷،۲۳ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این که بیشترین متوسط تردد ساعتی طی سال جاری در مهرماه اتفاق افتاده است، اظهارکرد: بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سبک در فروردین و کمترین آن در اردیبهشت و شهریور بوده است.

شهامت با بیان این که در دی ماه امسال، بیشترین متوسط تردد خودروها در محور شیروان_ بجنورد و بالعکس بوده است، خاطرنشان کرد: محور داراری بیشترین تردد (بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور) سه راهی ایرج به اسفراین و بالعکس و اسفراین به بجنورد و بالعکس و محور دارای کمترین تردد (بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور) صفی آباد به گراتی و بالعکس است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی ادامه داد : محور دارای بیشترین سرعت متوسط بجنورد – شیروان (سیساب) و قوچان – فاروج ( فاروج ) بوده است.

به گفته وی طی یک ماه گذشته بیشترین تردد وسایل نقلیه در جاده های استان با توجه به محل صدور پلاک مربوط به استان های خراسان رضوی با ۲۲درصد ، گلستان ۹ درصد و تهران ۶ درصد است همچنین از ترددهای وسایل نقلیه عبوری از استان در دی ماه تنها ۲درصد تردد ورودی استان بیشتر از  ۲روز ماندگاری در استان داشته اند.