شناسهٔ خبر: 104400 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اعلام کرد:

اجرای ۵ کیلومتر سیستم روشنایی در راه های ارتباطی استان با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار

روشنایی از ابتدای سال تاکنون ۵ کیلومتر سیستم روشنایی در راه های ارتباطی خراسان شمالی با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان این که ۸۲،۸ کیلومتر از راه های ارتباطی خراسان شمالی به سیستم روشنایی مجهز است، گفت: در سال جاری سیستم روشنایی گردنه امین الله به طول بیش از ۵ کیلومتر و بازسازی روشنایی محور جوزک به طول ۱۸ کیلومتر اجرا و سیستم روشنایی در رباط قره بیل، دوراهی پیش قلعه و  تقاطع سنخواست_ جاجرم نصب شده است.

وی افزود: همچنین امسال، سیستم روشنایی به صورت نقطه ای با استفاده از انرژی خورشیدی در ۴ نقطه از تقاطع های حادثه خیز و سیستم روشنایی با استفاده از انرژی برق در ۶  نقطه از تقاطع های حادثه خیز محورهای استان نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای صرفه جویی در مصرف برق، اصلاح تدریجی چراغ های روشنایی و کم مصرف کردن سیستم های روشنایی در پروژه های جدید با استفاده از چراغ های ال ای دی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به این که ۱۰ کیلومتر از محورهای استان نیازمند نصب سیستم روشنایی است، افزود: طولانی ترین سیستم روشنایی در راه های ارتباطی خراسان شمالی در گردنه های امین الله، اسدلی و جوزک فعال است.

شهامت اظهارکرد: یکی از چالش های این اداره کل در خصوص سیستم های روشنایی، افزایش چشمگیر سرقت کابل است که یکی از اقدامات برای پیشگیری از این اتفاق، ضد سرقت کردن سیستم های روشنایی است.

به گفته وی برای نگهداری سیستم روشنایی تمامی محورهای استان سالیانه ۱،۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود.