شناسهٔ خبر: 104402 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اعلام کرد:‌

اخذ ۳۲۵ فقره اسناد تک برگی در شهرستان مهاباد

888 معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: امسال ۳۲۵ فقره اسناد تک برگی توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان مهاباد جهت تثبیت مالکیت اراضی اخذ شده که از این تعداد ۶۶ فقره تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ و ۲۵۹ فقره اخذ اسناد تک برگی بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) حسین شعبانی با اعلام اینکه ۶۵ فقره نقشه ترسیمی و شمیم‌گذاری جهت دریافت اسناد تک‌برگی به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال شده است، اظهار کرد: در سال گذشته نیز ۸۵ فقره سند اخذ شده که ۵۴ فقره مربوط به تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی و ۳۱ فقره مربوط به اخذ اسناد بوده است.

شعبانی یادآور شد: براساس تصويب قانون حدنگار، دستگاه‌های اجرايی مکلف هستند مستندهای مالکيت و نقشه استاندارد کاداستری به ثبت اسناد و املاک تحويل و سند مالکيت اخذ کنند. اجرای قانون حدنگار موجب تثبيت مالکيت دولت در اراضي، شفافيت، ارتقای سلامت اداري و صیانت از اراضی ملی و دولتی می‌شود.

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص روند قانون جهش تولید مسکن اظهار کرد: باتوجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید مسکن به عنوان پیشران اقتصاد و اینکه تحقق قانون جهش تولید مسکن، سیاست بزرگ دولت «مردمی و ایران قوی» تبیین شده؛ مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان غربی از همه ظرفیت‌ها و منابع استفاده می‌کند تا تولید مستمر و انبوه مسکن محقق شود.

شعبانی ادامه داد: براساس تبصره ماده ١٢ قانون جهش تولید مسکن؛ وزارت راه و شهرسازی موظف است ضمن استفاده از ظرفیت‌های توسعه اراضی موضوع این قانون،  ظرف یکسال نسبت به بازپس‌گیری آن دسته از اراضی واگذار شده قبلی که مطابق مفاد قرارداد احداث نشده، اقدام نماید. متخلفین از اجرای این حکم به انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم می شوند.