شناسهٔ خبر: 104407 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

پرداخت بیش از ۵۸۲ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد در آذربایجان شرقی

58225.jpg مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۵۸۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد استان پرداخت شده است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (آذربایجانشرقی) ،  ابوالقاسم سلطانی با بیان اینکه برای استفاده از این تسهیلات مالکان ۲۷ هزار و ۸۰۳ واحد مسکونی به بانک های عامل معرفی شده اند، افزود: از این تعداد پرونده ۲۰ هزار و ۳۱۹ واحد منجر به انعقاد قرارداد شده است.

وی اظهار داشت: حدود ۲۱ هزار و ۴۷۵ واحد مسکونی آذربایجان شرقی از سال ۱۳۹۰ تا کنون به صورت خودمالکی و از طریق دریافت وام تسهیلات بانکی مخصوص بافت های فرسوده و دریافت بسته های تشویقی و تخفیف های صدور پروانه ساختمانی، نوسازی و بازسازی شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: از نیمه دوم سال ۱۳۹۷ تاکنون سه هزار و ۵۲۹ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن به بانک ها معرفی شده اند و برای آن ها بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

سلطانی، با بیان اینکه آذربایجان شرقی در اجرای طرح بازسازی و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد جزو سه استان برتر کشور است، ادامه داد: ۹ شهر استان در طرح بازآفرینی شهری هدف گذاری شده است که شامل ۱۷۹ محله بوده و از این تعداد ۷۰ محله در تبریز قرار دارد.

وی یادآوری کرد: در زمان کنونی۵۸۰۰ هکتار بافت‌ فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در استان وجود دارد که از این میزان بافت های ناکارآمد ۴۵۰۰ هکتار در تبریز قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، سهیمه استان برای تولید مسکن بازآفرینی را ۷۶۹۲ واحد اعلام کرد و گفت: سطح اراضی ملی تخصیص یافته به تولید مسکن بازآفرینی شهری در استان ۱۰۰ هکتار و تعداد واحدهای مسکونی قابل ساخت مسکن در محدوده بازآفرینی ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

سلطانی، با بیان اینکه با اجرای طرح های بازآفرینی شهری ۶.۷ مترمربع بر سطح سرانه خدمات عمومی در آذربایجان شرقی افزوده شده است، افزود: در زمان کنونی حدود یک میلیون و ۵۱۰ هزار نفر از جمعیت استان در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی ساکن هستند که از این تعداد ۹۰۰ هزار نفر در بافت های ناکارآمد تبریز سکونت دارند.

وی اظهار داشت: پله‌گذاری محله های «ملازینال» و «خلیل آباد» تبریز، ساماندهی ورودی و پیاده‌روسازی محله «چلبوردی» در اهر، جدول بندی معابر و آسفالت محله «انزاب» مراغه، احداث پل ارتباطی روی قوبی چای، بهسازی کفپوش محلات و ساماندهی حاشیه مسیل رودخانه قوبی چای فازهای یک، ۲ و ۳، توسعه شبکه فاضلاب و بهسازی و آسفالت معابر در حاشیه شهرک ولیعصر میانه از مهم ترین طرح های بازآفرینی شهری اجرا شده در استان است.

سلطانی، پروژه های مهم تولید مسکن بازآفرینی آذربایجان شرقی در تبریز را احداث شهرک جوانان با ۵ هزار واحد مسکونی در وسعت ۶۱ هکتار زمین با کاربری مسکونی، پروژه ۲ هزار واحد مسکونی شهرک طلائیه در وسعت حدود ۱۳ هکتار، پروژه احداث ۴۸۰ واحد مسکونی اسدگولی در وسعت ۱.۶ هکتار و ۱۲۰۰واحد مسکونی پروژه اراضی کرکج اعلام کرد.