شناسهٔ خبر: 104426 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد : 

تست فنی ۴۵۵۰ وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در مراکز معاینه فنی آذربایجان غربی

12082009048.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تست فنی بالغ بر ۴۵۵۰ وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در مراکز معاینه فنی استان، در یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان غربی، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۷ مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در سطح استان شامل دو مرکز در شهرستان ارومیه و پنج مرکز دیگر در هر یک از شهرستانهای سلماس،  مهاباد،  خوی،  میاندوآب و بوکان اظهار کرد: طبق آمار در دی ماه سال جاری بالغ بر ۴۵۵۰ وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین به این مراکز مراجعه کردند که از این تعداد  ۴۴۹۹وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین از تست های مربوطه قبول و ۵۴ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین رد شدند.

شکری افزود: بیشترین پذیرش وسایل نقلیه سنگین جهت معاینه فنی به ترتیب در شهرستانهای ارومیه ، خوی و مهاباد انجام گرفته است.

وی گفت: در این مراکز انواع آزمایشات همچون آزمایش میزان آلایندگی، میزان صدا، تست سرعت، تست ترمزها، نور چراغ ها، باک غیر استاندارد، آج لاستیک و سایر آزمایشهای فنی مشابه از وسایل نقلیه سنگین گرفته می شود.

این مقام مسئول یادآور شد:  عمده وسائل نقلیه سنگین که به‌ مراکز معاینه فنی مراجعه نموده اند شامل انواع کشنده، کامیون، بارگیر، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس بوده و  بیشترین دلایل ردی وسایل نقلیه سنگین از مراکز فنی مشکلات مربوط به سیستم ترمزها ، نور چراغ ها و آلایندگی و میزان کدری دود است.