شناسهٔ خبر: 104437 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دوره آموزشی اجرای ماده ۷ قانون زمین شهری ویژه همکاران اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

آموزش املاک معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از برگزاری دوره آموزشی-توجیهی با موضوع احراز شرایط مالکانه در اجرای ماده ۷ قانون زمین شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(تهران)؛ مصطفی پرویزی مقدم معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام این خبر گفت : آموزش یک روزه ویژه همکاران معاونت املاک و حقوقی در تهران و شهرستانها تحت عنوان "دوره توجیهی املاک و احراز شرایط مالکانه در اجرای ماده ۷ قانون زمین شهری روز شنبه ۱۰ بهمن ماه جاری برگزار گردید.

پرویزی مقدم در خصوص اهمیت دانش و اطلاعات در این حوزه گفت : درمباحث املاک و حقوقی مردم به ادارات کل راه و شهرسازی بالاخص همکاران حوزه معاونت املاک و حقوقی به عنوان افراد معتمد و مطلع در زمینه املاک نگاه می کنند و باید دانش و مهارت لازم برای ارائه خدمات دراین زمینه به مراجعه کنندگان وجود داشته باشد و یکی از مهم ترین موارد در این خصوص، دانش حقوقی مرتبط با املاک است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران که مدرس آموزشی دوره فوق الذکر بود به بیان دیگاهها و نظرات در خصوص اجرای قانون ومقررات مرتبط با املاک و حقوقی پرداخت وی به تشریح تفصیلی اظهار نامه های جمعی سال ۱۳۵۴ و حد نصاب واگذاری زمین در اجرای ماده (۷ ) قانون زمین شهری، موارد اصلاحی قانون ثبت، نصاب مالکانه، مجوز صدور پروانه ساختمانی و ... پرداخت.

در ادامه جلسه مهدی نظری رییس اداره املاک بعنوان دومین سخنران این دوره آموزشی توضیحاتی در خصوص قوانین و مقررات زمین شهری از ابتدای انقلاب تاکنون در حوزه قوانین  مربوط به لغو مالکیت اراضی موات شهری، اراضی شهری و زمین شهری ارائه کرد.

پرویزی مقدم در پایان ضمن تشکر از کارکنان املاک و حقوقی این اداره کل بخاطر پیش بردن تعدد و حجم زیاد پرونده ها، پیگیری به موقع و دقیق بر مبنای قانون و حفاظت و صیانت از حقوق بیت المال وحفاظت اراضی دولتی گفت : محورهای دوره شامل، مفاهیم پایه، ضرورت ها و الزامات و مسائل مربوط به زمین، سیاست های کلی املاک، ظرفیتهای تامین نیروی متخصص املاک و حقوقی و سیاستهای تکریم ارباب رجوع بوده است.