شناسهٔ خبر: 104440 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط اداره کل‌راه و شهرسازی استان تهران انجام گرفت؛

دعوت از انبوه سازان، سازندگان حرفه ای و تعاونی ها در استان تهران برای برخورداری از تسهیلات خود مالکی

محبت خواه خلیل محبت خواه از اعطاء تسهیلات خودمالکی ۴۵۰ میلیون تومانی در تهران و ۳۰۰ میلیون تومانی در ۴۸ شهر استان در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران تسهیلات خود مالک را از مهم ترین امتیازات و برنامه های ویژه دولت سیزدهم در طرح نهضت ملی مسکن برشمرد و گفت: انبوه سازان و سازندگان بخش خصوصی می توانند این تسهیلات را با نرخ سود ۵ درصد و با بازپرداخت ۲۰ ساله دریافت کنند و برای هر واحد ساخته شده این تسهیلات به صاحبان فرم جیم سبز تعلق گرفته و علاوه بر آن سازندگان می توانند خودشان نسبت به انتخاب اشخاص خریدار اقدام نمایند.

محبت خواه همچنین افزود: داشتن پروانه ساختمانی و سند مالکیت جهت دریافت وام ضروری است و متقاضیان می بایست به سامانه سمن به آدرس saman.mrud.ir  مراجعه نمایند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه درروستاهای استان نیز میزان ۲۵۰ میلیون تومان وام به متقاضیان تعلق می گیرد گفت: سازندگان پس از بارگزاری مدارک (سامانه ثمن) بانک عامل را انتخاب کرده و به شعب معرفی می شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران پرداخت این تسهیلات را بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه ها وطی چهار مرحله (فونداسیون: ۱۰ درصد)، (اسکلت و سقف: ۴۰ درصد)، (سفت کاری : ۲۵ درصد) ومرحله پایانی (نازک کاری : ۲۵ درصد) عنوان کرد.

وی در پایان استقبال از طرح تسهیلات خود مالکی را در استان تهران بسیارخوب ارزیابی کرد و گفت : هنوز سرمایه های در گردش زیادی هست که می تواند جذب ساخت و ساز و ایجاد اشتغال در حوزه مسکن استان تهران شود.