شناسهٔ خبر: 104509 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

رشد ۲۷ درصدی تخلیه کالاهای اساسی طی ۱۰ ماهه امسال در بنادر کشور

بارگیری و تخلیه بار در بنادر کالاهای اساسی تخلیه شده در بنادر کشور طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۲۷ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۲۲ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۲۵۱ تن بوده که در قیاس با تخلیه ۱۷ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۷۷۳ تنی کالاهای اساسی طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲۷ درصدی را نشان می دهد.

میزان تخلیه گندم طی ۱۰ ماهه سال جاری معادل ۵ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۸۰۱ تن بوده که نسبت به تخلیه ۳ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۶۲۷ تنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشد ۷۴ درصدی داشته است.

در این میان میزان تخلیه جو معادل ۲ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۸۰۵ تن بوده است که نسبت به تخلیه یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۵۴۴ تنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۱۳ درصدی را نشان می دهد.

میزان تخلیه ذرت نیز معادل ۷ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۶۲۴ تن بوده که نسبت به تخلیه ۸ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۷۳۳ تنی در مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۸ درصدی داشته است.

همچنین میزان تخلیه سویا طی۱۰ ماهه سال جاری معادل ۳ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۹۳۳ تن بوده که نسبت به تخلیه ۲ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۷۲۰ تنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشدی معادل ۳۴ درصد را تجربه می کند.

میزان تخلیه برنج هم معادل ۱۹۸ هزار و ۳۷۸ تن بوده که نسبت به تخلیه ۱۸۱ هزار و ۹۹۷ تنی آن در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۹ درصدی را با خود به همراه داشته است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، تخلیه شکر در بنادر کشور حدود ۹۷۷ هزار و ۶۲۸ تن بوده که نسبت به تخلیه یک میلیون و ۶۴ هزار و ۲۰۴ تنی آن در مدت مشابه سال ۹۹، کاهش ۸ درصدی را نشان می دهد.

همچنین میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت یاد شده معادل یک میلیون و ۴۷۴ هزار و ۸۲ تن بوده که نسبت به تخلیه ۷۸۵ هزار و ۹۴۸ تنی این کالای اساسی در مدت مشابه سال قبل، حاکی از رشد ۸۸ درصدی است.