شناسهٔ خبر: 104522 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عضو هيات مديره و راهبر فرودگاه بين‌المللی مهرآباد اعلام کرد:

آغاز چهل و سومين دهه فجر انقلاب اسلامی با بهره‌برداری از ۱۰ پروژه در فرودگاه بين‌المللی مهرآباد

فرودگاه مهرآباد عضو هيات مديره و راهبر فرودگاه بين‌المللي مهرآباد از افتتاح ۱۰ پروژه به ارزش ۱۰۰۰ ميليارد ریال به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در پرترافيک‌ترين فرودگاه ايران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابراهیم مرادی، عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: امسال نیز مانند دو سال گذشته به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره حضور پرشکوه امام راحل در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد صرفا به شکل ادای احترام به لحظات به یاد ماندنی ورود بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و مراسم بهره‌برداری از ۱۰ پروژه مهرآباد نیز با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، معاونین ایشان، جمعی از مقامات عالی‌رتبه کشوری و لشکری و همچنین صنعت هوانوردی کشور صورت می‌پذیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از یک سوم پروازهای داخلی کشورمان از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد یا به مقصد این فرودگاه صورت می‌گیرد، تداوم ارایه خدمات ایمن، سریع و باکیفیت در مهرآباد همواره مورد توجه قرار دارد. در این راستا و با توجه به اولویت‌بندی نیازها در این فرودگاه، همواره پروژه‌هایی در راستای بهسازی، نوسازی و تجهیز زیرساخت‌ها و امکانات صورت می‌گیرد. در ۱۰ ماه گذشته از سال ۱۴۰۰ نیز با وجود تداوم بیماری کووید ۱۹، این روند ادامه یافت و امروز(۱۲ بهمن) همزمان با طلیعه چهل و سومین فجر انقلاب اسلامی ۱۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

مرادی سپس به تشریح این ۱۰ پروژه پرداخت و گفت: در حوزه هوانوردی از سامانه فرود دقیق (ILS) باند ۲۹ راست که به منظور افزایش ایمنی پروازها در این باند نصب شده است، به صورت رسمی بهره‌برداری شد.

عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: با توجه به انجام پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ، عملا تمامی پروازهای مهرآباد روی باند ۲۹ راست صورت می‌گیرد. تمامی اقدامات لازم برای نصب و بهره‌برداری از سامانه فرود دقیق (ILS) باند ۲۹ راست با استفاده از توان و دانش متخصصان توانمند شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سه حوزه ارتباطات و ناوبری هوایی، وارسی پروازی و خدمات هوایی و مراقبت پرواز صورت گرفته است.

مرادی سپس از افتتاح ساختمان جنبی و آشیانه وارسی پرواز در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد سخن گفت و اظهار کرد: این پروژه با هدف استقرار هواپیمای فلایت‌چک شرکت فرودگاه‌ها و ‌ناوبری هوایی ایران انجام شده است، هواپیمایی که وظیفه مهم وراسی پروازی را در کشورمان برعهده دارد و حفظ و نگهداری آن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این پرنده، پرنده‌ای استراتژیک است که به همت والای جوانان ایران اسلامی در حال پرواز است و تداوم ارایه خدمات فرودگاهی در تمامی فرودگاه‌های کشور به وارسی پروازی این پرنده وابسته است.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با اشاره به اینکه سه پروژه در حوزه تسهیلات فرودگاهی مهرآباد آماده بهره‌برداری است، گفت: "اتصال پی‌یر(pier) کریدور شماره ۲ شامل اتصال ایربریج‌های ۳ و ۴ سالن ورودی به ترمینال ۲" با هدف افزایش ظرفیت فرودگاهی و تسهیل تردد مسافران، "لاین‌بندی مقابل ترمینال‌های ۴ و ۶ " با هدف ساماندهی و تسهیل دسترسی هموطنان به این ترمینال‌ها و کاهش ترافیک آن منطقه  و "محوطه‌سازی مقابل برج مراقبت پرواز و بهسازی محوطه تاکسیرانی" به منظور ارتقای اماکن مورد بهره‌برداری همکاران فرودگاهی، پروژه‌های تسهیلاتی‌اند که به بهره برداری رسیدند.

وی ادامه داد: در حوزه فرودگاهی نیز سه پروژه "تکمیل جاده سرویس‌رُد" با هدف بهسازی مسیر دسترسی خودروهای فرودگاهی در حوزه ایرساید، "بهسازی ۴ استند"(موقعیت پارک هواپیما) و "نصب و راه‌اندازی چراغ‌های وینگ‌بار و END در محل آستانه‌های جابه‌جا شده باند ۱۱ چپ و نصب چراغ‌های RTL واقع در DTHR دوطرف چراغ‌های وینگ‌بار" با هدف افزایش ایمنی پروازهای باند ۱۱ چپ و در حوزه زیرساخت نیز دو پروژه "بهسازی و توسعه موتورخانه تاسیسات ترمینال یک و بهسازی و توسعه موتورخانه برج مراقبت پرواز" برای ارتقای سیستم و ارایه برودت و گرمایش پایدار و همچنین "تعویض و نوسازی تابلوهای توزیع برق و روشنایی ترمینال یک و حوزه‌های زیرمجموعه" به منظور افزایش قابلیت اعتماد و اطمینان شبکه برق و روشنایی  افتتاح شد.