شناسهٔ خبر: 104527 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

همزمان با مراسم گرامیداشت ورود امام راحل به کشور؛

۱۰ پروژه فرودگاهی در نخستین روز دهه فجر افتتاح شد

گرامیداشت ورود امام خمینی(ره) به کشور در فرودگاه مهرآباد آئین افتتاح و بهره‌برداری از ۱۰ پروژه فرودگاهی به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال در آئینی با عنوان «ده‌گانه‌ای برای آبادانی هر چه بیشتر» در سالگرد ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ صبح امروز در فرودگاه مهرآباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم گرامیداشت سالروز ورود بنیانگذار انقلاب اسلامی به کشور در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، صبح امروز با حضور مقامات کشوری و لشکری و نیز اقشار مختلف مردم در محل فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد.

این مراسم همزمان با لحظه ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی (ساعت ۹:۳۳) و با پخش اعلان فرود هواپیمای بوئینگ شماره ۷۴۷ شرکت ایر فرانس در فرودگاه مهرآباد، آغاز شد و سپس با اجرای زنده سرودهای انقلابی خاطره‌انگیز آن روزها توسط گروهی از کودکان و نوجوانان همراه شد.

مراسم با حضور کاپیتان محمد محمدی بخش معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، حسین اسفندیاری عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، همچنین سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور، مدیرکل بازرسی و نیز سرپرست اداره‌کل ارتباطات و روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، ادامه یافت.

افتتاح و بهره‌برداری از ۱۰ پروژه فرودگاهی به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال

سپس موزه عبرت در محل فرودگاه مهرآباد مورد بازدید هیئت حاضر در این مراسم قرار گرفت و در ادامه آئین افتتاح و بهره‌برداری از ۱۰ پروژه فرودگاهی به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال تحت عنوان «ده‌گانه‌ای برای آبادانی هر چه بیشتر» برگزار شد.

یکی از این پروژه‌ها بهره‌برداری از سامانه فرود دقیق (ILS) باند ۲۹ راست با هدف افزایش ایمنی پروازها بود که در محل ایستگاه هوانوردی ILS افتتاح شد که به گفته مسئولان مربوطه با صرف اعتباری معادل یک میلیون یورو تهیه و نصب شده است که با صرف تنها ۵ ماه زمان از سریع‌ترین پروژه‌های شرکت فرودگاه‌های کشور به شمار می‌رود که به بهره‌برداری رسیده است.

شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» در صنعت هوانوردی محقق شده است

سیاوش امیرمکری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سخنانی در مراسم افتتاح پروژه‌های یادشده، با اشاره به شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» در ایام پیروزی انقلاب، گفت: خوشبختانه این شعار در صنعت هوانوردی کشور محقق شده است از جمله امروز که در ۷ فرودگاه کشور بیش از ۱۲ پروژه مهم افتتاح می‌شود.

وی افزود: ما هم در حوزه عملیات فرودگاهی و هم در بخش ساخت و سازهای فرودگاهی و تامین تجهیزات فرودگاهی به بی‌نیازی از کشورهای خارجی رسیده‌ایم و امروز نصب و راه‌اندازی سامانه‌های پیشرفته هوانوردی تماما به دست متخصصین داخلی انجام می‌شود.

سازمان هواپیمایی کشوری موانع تولید را در این حوزه برطرف می‌کند

در ادامه محمد محمدی‌بخش معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در سخنانی گفت: انقلاب اسلامی از شروع پیدایش خود، آماج شدیدترین تهدیدات و تحریم‌ها قرار گرفت اما امروز این انقلاب با راهبری رهبر فرزانه انقلاب بالنده‌تر از همیشه با عبور از طوفان‌های سهمگین استوار ایستاده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی در حوزه هوایی مورد تحریم‌های ظالمانه قرار گرفت اما امروز شاهد شکوفایی و بالندگی این صنعت به دست جوانان این مرز و بوم هستیم. نگاه دولت انقلابی و مردمی، رفع موانع تولید است و امروز سازمان هواپیمایی کشوری موانع تولید را در این حوزه برطرف می‌کند.