شناسهٔ خبر: 104535 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار بوشهر صورت گرفت

افتتاح پروژه بازآفرینی شهری مدرسه ۱۲ کلاسه شهدای مدافع سلامت

افتتاح مدرسه شهدای سلامت بوشهر.jpeg با حضور استاندار بوشهر مدرسه ۱۲ کلاسه شهدای مدافع سلامت در شهر بوشهر که با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان به نمایندگی از شرکت بازآفرینی شهری ساخته شده، افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( بوشهر )، فرزاد رستمی مدیر کل راه وشهرسازی بوشهر گفت : از سال ۹۴ تاکنون برای احیای بافت‌های ناکارآمد شهری در این استان ۳۳ پروژه عمرانی از محل اعتبارات ملی اجرا شد که از این شمار ۲۰ طرح تکمیل و تحویل دستگاه بهره‌بردار شده‌است.

رستمی افزود : هزینه این پروژه‌ها بطور کامل توسط شرکت بازآفرینی شهری کشور و یا بصورت مشترک با دستگاه بهره‌بردار تامین می‌شود و  اداره‌کل راه و شهرسازی به نمایندگی از این شرکت این پروژه‌ها اجرا می‌کند.

وی بیان کرد : این مدرسه در ۳ طبقه با زیر بنای ۲۱۴۰ متر مربع و۱۲ کلاس آموزشی، ۲۵۵۸ متر مربع محوطه سازی و با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال که مبلغ سه و نیم میلیارد تومان آن با مشارکت اداره کل راه وشهرسازی استان بوشهر به نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری در محله رایانی شهر بوشهر ساخته شده است .

وی اضافه کرد : بافت ناکارآمد استان بوشهر شامل ۳۸ هکتار بافت تاریخی در شهر بوشهر، ۷۷۰ هکتار سکونتگاه غیر رسمی تنها در ۲ شهر بوشهر و برازجان و ۸۷۷ هکتار بافت‌های میانی فرسوده در ۱۲ شهر استان شامل بوشهر، برازجان، خورموج، گناوه، کنگان ،دیلم، دیر، اهرم، چغادک، کاکی، وحدتیه و آبپخش است.

وی اضافه کرد: این پروژه‌ها شامل خدمات زیربنایی تا روبنایی از جمله مدرسه ۹ کلاسه در تنگک بوشهر، کف سازی و جداره سازی معابر محله کوتی و محدوده مساجد شنبدی و جمعه در محله شنبدی در بافت قدیم بوشهر، اصلاح شبکه آب محله‌های جنوبی ریشهر و امامزاده و محلات بافت فرسوده برازجان، احداث پایگاه بهداشت رایانی، سالن ورزشی تنگگ ۲، سالن ورزشی حسین آباد برازجان، ساماندهی مسیل‌ها در محدوده  بافت فرسوده برازجان، احداث پارک و زمین چمن است.

وی هدف از اجرای طرح بازآفرینی شهری را زنده کردن بافت‌های فرسوده عنوان کرد و گفت: بافت‌های تاریخی و فرسوده هر منطقه به عنوان ریشه هر شهر شناخته می‌شود که با گذشت زمان و به دلیل توسعه شهر در سایر اراضی خالی از جمعیت شده‌است.