شناسهٔ خبر: 104547 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار و همزمان با دهه فجر صورت گرفت:

افتتاح پروژه پوشش مخابرات دریایی سواحل استان سیستان و بلوچستان

مخابرات دریایی مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با اولین روز دهه مبارک فجر پروژه پوشش مخابرات دریایی سواحل استان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ بهروز آقایی، مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با افتتاح و بهره برداری از این پروژه، پوشش کامل رادیویی (VHF,AIS)  در آب‌های ساحلی استان فراهم و موجب افزایش ایمنی کشتیرانی و دریانوردی در چارچوب کنوانسیون بین المللی (SAR,SOLAS) و تسریع در واکنش به پیام‌های اضطراری دریایی در دریای عمان می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: عملیات اجرایی این پروژه دی ماه سال گذشته با اعتبار 110 میلیارد ریال و با ایجاد پنج سایت رادیویی پسابندر، بریس، چابهار، گوردیم و بندر شهید رضایی زرآباد اجرا و پیاده سازی شده است.

 آقایی خاطرنشان کرد: پس از اجرای موفق تست سایت‌های پروژه، و با بهره‌گیری از روزآمدترین تکنولوژی و تجهیزات و احداث سایت‌های بدون نیرو این پروژه به طور کامل آماده بهره برداری و همزمان با اولین روز دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح شد.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این پروژه در باند VHF در محدوده  A1 دریایی  در سواحل شرق و غرب استان تا آب های استان هرمزگان را تحت پوشش قرار می دهد افزود: ارتقای ایمنی آب‌های ساحلی، تسهیل و تسریع فرایند مدیریت عملیات جستجو و نجات و حفظ جان انسان‌ها و سرمایه‌های آن‌ها در دریا را از اهداف اجرای این پروژه  می توان نام برد.