شناسهٔ خبر: 104552 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

توسط مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها؛

بخشنامه مصوبات جديد ستاد کرونا به فرودگاه هاي کشور ابلاغ شد

سیاوش امیر مکری رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی در بخشنامه‌ای مصوبات جلسه کميته اضطراری مديريت و مقابله با بيماری کرونا را به همه فرودگاه‌های کشور ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری در این بخشنامه لزوم توجه جدی نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به دنبال افزایش مراجعات کارکنان به آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی بدلیل ابتلا به سویه جدید کرونا را مورد تاکید قرار داده است.

بر اساس این بخشنامه مصوبات ذیل در ستاد و کلیه فرودگاه‌های کشور لازم الاجرا ست:

١ -معاونت عملیات هوانوردی به منظور صیانت از سلامتی پرسنل عملیاتی نوبت کاری در فرودگاه‌ها، مرکز کنترل و دیگر مراکز تابعه، با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به اصلاح حضور کارکنان کشیک و عدم استفاده از خوابگاه (همانند سنوات قبل) حداقل به مدت یک ماه از تاریخ صدور این نامه، برنامه‌ریزی و اقدام کند.

۲- معاونت توسعه مدیریت و منابع نسبت به تعطیلی مسابقات ورزشی، اماکن و فضاهای ورزشی سرپوشیده، استخر، مهدکودک، نمازخانه اقدام کند. همچنین پیش‌بینی ساز و کار لازم و نظارت عالیه نسبت به اجرای مفاد بخشنامه شماره ٧٦٦١ مورخ ٣٠/١/١٤٠٠ در خصوص تردد کارکنانی که خانواده‌هایشان مبتلا به کرونا شده‌اند انجام شود.

٣ -دفتر حراست نسبت به تشدید نظارت و جلوگیری از ورود ارباب رجوع و کارکنانی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، اقدام کند.

٤ -ادارات کل ذیربط و فرودگاه‌ها نسبت به تهیه مواد بهداشتی جهت ضدعفونی سطوح اقدام کنند و نسبت به توزیع اقلام بهداشتی همانند ماسک و دستکش مطابق مصوبات قبلی اقدام شود.

٥ -براساس واکنش سویه جدید، ارائه آخرین تحقیقات و یافته‌های مصوب مراکز ذیصلاح، تسهیل در صدور معرفی نامه به آزمایشگاه‌های طرف قرارداد، طول مدت قرنطینه صدور بخشنامه‌ها و بازبینی فرآیند بازگشت به کار و ... از سوی پزشک معتمد شرکت تهیه، تدوین و ابلاغ شود.

٦ -فرودگاه‌ها براساس بخشنامه‌های اعلامی، نسبت به تشدید مراقبت‌ها و احیای کارکرد مجدد ناظر سلامت و نصب علایم هشدار دهنده فاصله اجتماعی اقدام کنند.

 ٧ -تمامی جلسات و دوره‌های آموزشی حضوری از تاریخ ابلاغ این نامه لغو و در صورت ضرورت تشکیل دوره، هماهنگی های لازم با دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صورت پذیرد.

٨ -تمهیدات لازم برای فعال کردن بازرسان شرکت از انجام صحیح فرآیند پروتکل‌های بهداشتی و اعزام و پذیرش مسافران در فرودگاه‌ها صورت پذیرد.

٩ -کلیه بازدیدهای غیر ضروری از مرکز کنترل فضای کشور و مراکز عملیاتی فرودگاه‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

١٠ -با توجه به تجربیات حاصل از سنوات قبل، روابط عمومی نسبت به اطلاع‌رسانی به موقع با استفاده از ابزارهای گوناگون در خصوص اقدامات انجام شده از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ستاد و فرودگاه‌های کشور اقدام کند.

١١ -مدیران کل ستادی و فرودگاهی ملزم به نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی کارکنان تابعه (خصوصا آبدارخانه‌ها ) هستند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مصوبات ستاد ملی کرونا و ستادهای استانی برای کلیه فرودگاه‌ها دارای اولویت بوده و لازم الاجرا است.