شناسهٔ خبر: 104553 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عضو هيات مديره و راهبر عمليات فرودگاهی اعلام کرد:

بهره برداری از آشیانه وارسی پروازی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال / هواپیمای فلایت چک دوم خریداری شده است

اسفندیاری عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی ضمن اعلام خبر خریداری هواپیمای دوم فلایت چک گفت: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم هواپیمای دوم فلایت چک را به عنوان هواپیمای جایگزین وارد کشور کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین اسفندیاری،عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی در مراسم بهره برداری از پروژه های فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: ۵۰ درصد عملیات پروازی کشور از فرودگاه مهرآباد انجام می شود و برخورداری از فضای مناسب و زیرساخت های ایمن و مطمئن یک امر ضروری برای این فرودگاه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه بین المللی مهرآباد از جنبه تاریخی و عملیاتی برای کشور بسیار مهم است، گفت: این فرودگاه در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ به قدوم مبارک امام(ره) آراسته شده و در سال های دفاع مقدس محل اعزام رزمندگان بوده است و حتی فعالیت های مختلف بعد از دفاع مقدس بر متخصصین امر پوشیده نیست و بنابراین حفظ زیرساخت های فرودگاه امری نیست که بتوان نادیده گرفت.

اسفندیاری اظهار کرد: وقتی ماموریت وارسی پروازی به شرکت فرودگاه‌ها واگذار شد دو زیرساخت اساسی شامل هواپیماهای مناسب و دیگری آشیانه به منظور تعمیر و نگهداری و حفظ هواپیماهای فلایت چک نیاز بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس احداث آشیانه ۲۰ ماه پیش با وجود موانع آغاز شد و شامل یک هزار و ۴۰۰ مترمربع فضای فنی، پنج هزار مربع فضای اپرون در کنار تاکسی وی می شود که اعتباری در حدود ۲۰۰ میلیارد ریال در بر داشته است.

راهبر عملیات فرودگاهی با بیان اینکه در آینده نزدیک بتوانیم هواپیمای دوم فلایت چک را به عنوان هواپیمای جایگزین وارد کشور کنیم، گفت: مراحل خریداری با همه حساسیت های موجود انجام شده است.

اسفندیاری همچنین در خصوص باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد که اساسی ترین باند پروازی کشور است گفت: این باند قدمت بالایی دارد و به دلیل اینکه همه پروازهای مهرآباد از این باند انجام می شد، دچار اضمحلال شده و می بایست بهسازی اساسی روی آن صورت می گرفت.

 وی در ادامه افزود: مساله این بود که چطور می توان فرودگاه مهرآباد را بدون این باند سرپا نگه داشت و در این راستا طی سال های گذشته با شرکت های خارجی مذاکرات بسیاری شد‌ و سرانجام در این دوره ساخت و بهسازی این باند آغاز شد و اینک حدود در حال انجام است و حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم به زودی به بهره برداری برسد.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اسفندیاری در پایان از همکاران در معاونت عملیات فرودگاهی و هوانوردی، بخش های مختلف حمل و نقل هوایی، فرودگاه مهرآباد، سازمان هواپیمایی، شرکت های هواپیمایی برای همراهی در اجرای این پروژه بزرگ قدردانی کرد.