شناسهٔ خبر: 104572 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

پیشنهاد ایران برای تسریع در اجرایی‌کردن پروژه ایجاد «دروازه اکو»/بازدید رئیس جمهور از راه‌آهن رشت-کاسپین و تاکید بر تکمیل این پروژه

خط ریلی کارخانه از مهم‌‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی کشورمان در اجلاس اکو مبنی بر تسریع در اجرایی کردن پروژه ایجاد «دروازه اکو» (ECO GATE) بین کشورهای عضو اکو، به منظور بهره‌مندی کشورهای محصور در خشکی از تسهیلات و تخفیفات بندری اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

پیشنهاد ایران برای تسریع در اجرایی کردن پروژه ایجاد «دروازه اکو»

وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داد اجرایی کردن پروژه ایجاد «دروازه اکو» (ECO GATE) بین کشورهای عضو اکو، به منظور بهره‌مندی کشورهای محصور در خشکی از تسهیلات و تخفیفات بندری تسریع شود.

راه‌آهن رشت - آستارا منجر به کاهش ۲۰ روزه حمل در کریدور شمال به جنوب می‌شود

رئیس جمهور در جریان بازدید از راه‌آهن رشت ـ کاسپین گفت: راه‌آهن رشت -آستارا منجر به کاهش ۲۰ روزه مسافت حمل بار درگذر ترانزیتی شمال به جنوب می‌شود، لذا دولت از تمام توان خود برای تکمیل این پروژه استفاده خواهد کرد. این پروژه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی در گیلان و حتی کشور است که در صورت بهره‌برداری می‌تواند بخش عظیمی از پروژه کریدور شمال به جنوب را تکمیل کند.

جهش صنعت ریلی، سیاست جدید شرکت راه آهن

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: تمام توان خود را برای جهش صنعت ریلی به کار خواهیم بست و در این حوزه اقدامات و اصلاحات زیادی انجام خواهد گرفت.

افتتاح ۵۳ پروژه ریلی به ارزش ۲ هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۵۳ طرح با ۲ هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان اعتبار را برای بهره‌برداری در برنامه خود قرار داده است.

پایش مصوبات سفرهای استانی در حوزه راه و شهرسازی

مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه های وزارت راه و شهرسازی گفت: در ۱۵ سفر رییس جمهور به استان ها به تعداد ۱۹۹ تکلیف و بیش از ۳۰۰ درخواست و مطالبات مقامات استانی در حوزه راه و شهرسازی ابلاغ شده است.