شناسهٔ خبر: 104579 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

رشد ۲۷ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور/افتتاح پروژه پوشش مخابرات دریایی سواحل استان سیستان و بلوچستان

 تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر کشور رشد ۲۷ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور طی ۱۰ ماهه سال جاری و بهره‌برداری از پروژه پوشش مخابرات دریایی سواحل استان سیستان و بلوچستان همزمان با اولین روز دهه فجر را می‌توان از مهم‌ترین خبرهای هفته گذشته دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم رویداهایی که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

رشد ۲۷ درصدی تخلیه کالاهای اساسی طی ۱۰ ماهه امسال در بنادر کشور

کالاهای اساسی تخلیه شده در بنادر کشور طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۲۷ درصدی داشته است.

بهره‌برداری از چندین پروژه‌ در حوزه بنادر و دریانوردی با اعتبار ۶۸۰ میلیارد تومان  در دهه فجر

در دهه مبارک فجر سال جاری ۴۸۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰۴۲ میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل به بهره‌برداری می‌رسد که از این میان چندین پروژه با اعتباری حدود ۶۸۰ میلیارد تومان، پروژه‌های مربوط به سازمان بنادر و دریانوردی را شامل می‌شود.

افتتاح پروژه پوشش مخابرات دریایی سواحل استان سیستان و بلوچستان

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با اولین روز دهه مبارک فجر پروژه پوشش مخابرات دریایی سواحل استان افتتاح و به بهره برداری رسید.

نواخته شدن بوق کشتی ها در بنادر کشور به مناسبت سالروز ورود امام (ره) و آغاز دهه فجر

به مناسبت سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به وطن و آغاز دهه فجر، بوق کشتی ها و شناورهای مستقر در اسکله های بنادر و جزایر کشور به صدا در آمد.

سه راهبرد افزایش سهم کشتیرانی و تجارت دریایی ایران در خزر

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان سه راهبرد جدی برای افزایش سهم کشتیرانی و تجارت دریایی ایران در دریای خزر را تشریح کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی همواره بر نقش‌آفرینی مناسب ایران در کریدور شمال-جنوب تاکید داشته است.

توسعه حمل‌ونقل دریایی ایران در خزر؛ برگ برنده اقتصادی در تعامل با همسایگان

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران،‌ حمل و نقل دریای خزر را برگ برنده کشور در تعامل اقتصادی با کشورهای حاشیه دریای خزر خواند که می‌تواند برای ایران امتیازات اقتصادی مختلفی را درپی داشته باشد.