شناسهٔ خبر: 104581 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار سطح زرد هواشناسی منتشر شد؛

بارش برف و باران و وزش باد از آخر هفته/کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها

هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی کشور یک هشدار سطح زرد هواشناسی منتشر کرد و نسبت به کولاک برف و لغزندگی جاده‌ها اطلاع داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، یک هشدار سطح زرد منتشر کرد که بر اساس آن بارش برف، باران، وزش باد و کاهش نسبی دما رادر پایان هفته جاری خواهیم داشت.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور سامانه بارشی از روز جمعه پانزدهم بهمن ماه تا روز یکشنبه هفدهم بهمن‌ماه وارد کشور شده و منطقه اثر آن در روز جمعه شامل استان‌های کردستان، زنجان، آذربایجان شرقی، نوار غربی آذربایجان غربی، ارتفاعات استانهای قزوین، البرز و تهران، همدان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و نیمه جنوبی اردبیل خواهد بود.

روز جمعه نیز این سامانه بارشی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، تهران، البرز، قزوین، لرستان، شمال ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، شمال شرق خوزستان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان را در بر می‌گیرد.

استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز روز یکشنبه درگیر این سامانه بارشی خواهند بود.

اثر مخاطره اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف،تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آب گرفتگی معابر شهری و احتمال آسیب به ماشین‌آلات‌ کشاورزی اعلان شده است.

اجتناب از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، امتناع از جابجایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی از توصیه‌های سازمان هواشناسی برای این روزهاست.