شناسهٔ خبر: 104583 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی پرونده تخلف ۲۱۳ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در خوزستان

تخلفات شرکتها رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از رسیدگی به پرونده تخلف ۲۱۳ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر استان در ۱۰ ماه سال جاری خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، سعید حیدری اظهار کرد : در ۱۰ ماه سال جاری پرونده تخلف ۲۱۳ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در استان مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۶۱ پرونده در حوزه کالا و ۵۲ پرونده در حوزه مسافر بودند .

وی تصریح کرد : در حوزه شرکت های حمل و نقل کالا ، از مجموع پرونده های مورد بررسی قرار داده شده برای ۲۰ شرکت حکم تعطیلی ، ۹۲ شرکت پرداخت جریمه نقدی ، تذکر کتبی برای ۱۴ شرکت و تبرئه ۳۵ صادر شد.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان گفت : در حوزه شرکت های حمل و نقل مسافربری نیز از مجموع پرونده های ، ۵ رأی شامل تذکر کتبی به ۸ شرکت ، پرداخت جریمه نقدی برای ۳۶ شرکت ، تعطیلی۲ شرکت و تبرئه ۹ شرکت است .

حیدری عمده تخلف شرکت های حمل و نقل کالا را تاخیر در پرداخت کرایه ، سوءاستفاده از کد پستی علام کرد .

وی تأکید کرد: این اداره کل با اعمال نظارت بر روند عملکرد شرکت های حمل و نقل اعم از کالا و مسافر در سطح استان و پس از احراز تخلفات حمل و نقلی ، با شرکت های متخلف برابر ضوابط و مقررات مربوطه برخورد و تصمیمات شایسته را در کمیسیون ماده ۱۲ استانی اتخاذ کرده است .