شناسهٔ خبر: 104584 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تعداد ۱۰ پروژه راهسازی در استان قزوین در حال انجام است

Picture2_1.jpg معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ۱۰ پروژه راهسازی شامل احداث، بهسازی و تعریض، آسفالت، تبدیل به بزرگراه و تابلوهای اخطاری و انتظامی و سیستم روشنایی در استان در دست احداث است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی، استان قزوین، مجتبی دائی دائی ضمن تبریک ایام دهه فجر در خصوص طرح ها و پروژه های در دست اقدام حوزه راهسازی گفت: این پروژه ها شامل احداث، بهسازی و تعریض، آسفالت، تبدیل به بزرگراه و تابلوهای اخطاری و انتظامی و سیستم روشنایی است.

دائی دائی گفت: محور دانسفهان-اک-شامی شاپ به طول کلی ۳۱ کیلومتر است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۷ آغاز و حدود ۲۴ کیلومتر از مسیر به صورت چهارخطه مورد بهره برداری قرار گرفته و زیر بار ترافیک رفته است؛ همچنین در حال حاضر عملیات اجرایی حدود ۴ کیلومتر در حال اجرا است.

دائی دائی افزود: محور بوئین زهرا-سه راهی رحیم آباد به طول ۵۴ کیلومتر است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۹ آغاز و حدود ۳۸ کیلومتر از مسیر مورد بهره برداری قرار گرفته و زیر بار ترافیک رفته است؛ در حال حاضرعملیات اجرایی در حدود ۷ کیلومتر در حال اجرا است و ادامه محور به طول حدود ۹ کیلومتر به انضمام یک تقاطع غیرهمسطح رحیم آباد در دست مناقصه است.

وی درباره عملیات اجرایی تکمیل آبنمای رجایی دشت بیان داشت: اجرای این پل به طول ۶۴ متر و عرض ۷.۲ متر با اجرای ۲۲ ردیف باکس به همراه حوضچه پل بوده که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۸ شروع شده و تاکنون ۲۲ ردیف باکس اجرا شده و عملیات بتن ریزی روی پل به همراه دستکهای پل سمت رجایی دشت جزو کارهای باقیمانده است. 

معاونت مهندسی و ساخت اداره کل افزود: در پروژه بهسازی و تعریض محور آوج-رزن به طول ۱۳۰۰متر از میدان آوج، پروژه از آوج به سمت انتهای حوزه به طول حدود ۷ کیلومتر باقی مانده است.

دائی دائی در باره پروژه بهسازی محور تاکستان –آقچه کند-نیکویه افزود: تعریض و آسفالت ۱۵۰۰ متر از محور در یک لایه و پل۶متری در حال حاضر نیز عملیات تعریض ۵ کیلومتر مسیر توسط پیمانکار شروع شده است . 

این مقام مسئول درباره احداث باند دوم سه راهی سلطانیه-ابهر-تاکستان (تقاطع فارسجین) نیز بیان داشت: این پروژه  به طول حدودا ۲۲۰۰ متر در محل تقاطع ورودی شهر فارسجین با محورشاَمی شاپ به ابهر احداث شده است.

دائی دائی با اشاره به اجرای تابلو و علائم تقاطع غیرهمسطح آزادراه قزوین –زنجان-ضیاءآباد گفت: تابلوهای اخطاری و انتظامی مسیر ضیاآباد-نیکویه و رمپهای سمت زنجان نصب شده و پیمانکار در حال اجرای عملیات نصب تابلوهای پیش آگاهی آزادراه است .

وی درباره اجرای سیستم روشنایی تقاطع غیرهمسطح ضیاءآباد یادآور شد: اجرای پروژه تکمیل و مورد بهره برداری قرارگرفته و در مرحله تحویل موقت پروژه است .

معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی درباره پروژه احداث راه اصلی نهاوند –ضیاءآباد-آبترش نیز افزود: طول کل این محور ۶۰ کیلومتر بوده که در حال حاضر پروژه بهسازی محور سه راهی آبترش- ضیاءآباد- نهاوند و احداث تقاطع غیرهمسطح در سه راهی آبترش به همراه رمپ و لوپ های مربوطه به اضافه یک دستگاه پل سه دهانه ۲۵ متری در حال اجرا است .