شناسهٔ خبر: 104587 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

موافقت با تامین زمین نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۵٠ هزار نفر آذربایجان شرقی توسط بنیاد مسکن

وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مسولیت اصلی تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن با مدیر کل راه و شهرسازی استان‌هاست، موافقت خود را با درخواست مدیر کل راه و شهرسازی استان آدربایجان شرقی برای بر عهده گرفتن این طرح در شهرهای زیر ۵٠ هزار نفر توسط بنیاد مسکن در حد ظرفیت و توانایی این سازمان موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امروز بعد از ظهر در جلسه مجازی با مدیران کل راه و شهرسازی هفت استان، به پیگیری وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و مشکلات استان‌ها  را جویا شد.

ابوالقاسم سلطانی، مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در این جلسه با ارائه گزارشی از پیشرفت طرح نهضت ملی زمین و مسکن در این استان گفت: تا کنون ١٧٠ هزار نفر در این استان ثبت نام کرده‌اند که ١۴ نفر آن‌ها بالای ٢٣ تا ۴۵ سال و مجرد هستند.

وی ادامه داد: ٧٠ درصد از ثبت نام کنندگان متعلق به شهر تبریز هستند و از امروز برای جابحایی ٧ هزار واحد سکونتگاه‌های غیر رسمی اقدام کرده‌ایم.

سلطانی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در شهر جدید سهند برای ٨ هزار نفر و ور شهر غیر دولتی شهریار نیز برای ٢٢ هزار نفر زمین پیش‌بینی شده، مشکل زیادی در تأمین زمین نخواهیم داشت.

وی از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد که با توجه به نبود زمین در شهرهای کوچک زیر ۵٠ هزار نفر، مسئولیت تامین زمین در این شهرها بر عهده بنیاد مسکن قرار گیرد که وزیر با درخوسات وی موافقت کرد.

برچسب‌ها: