به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران، سعید نصر اظهار داشت : مازندران به لحاظ شرايط جغرافيايي منطقه و تعدد روستاها در آن و جاذبه هاي فراوان گردشگري همواره پذيراي مسافران بي شماري است كه به اين منطقه رفت و آمد كرده و از مواهب طبيعي آن استفاده مي كنند ، از اين رو محورهاي ارتباطي استان در طول سال علي الخصوص ایام تعطيلات پر ترافيك و پر رفت و آمد بوده كه دراین ميان نيزمحورهاي روستايي و ييلاقي از اين قضيه مستثني نيست.
وی افزود: ايمن سازي و بهسازي راه هاي ارتباطي اين استان از جمله فعاليتهاي مهم اين اداره کل مي باشد که اقدامات گستردهای را در زمینه بهسازی و آسفالت راههای روستایی در دست اجرا دارد.
رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های روستایی در مورد پروژه های مذکور خاطر نشان ساخت: بهسازی و آسفالت راه روستایی لمارون، طول ۱ کیلومتر شهرستان بابل با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال ولکه گیری و روکش آسفالت سوخته کلابه هلی دشت به طول ۱ و نیم کیلومتر با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال شهرستان قائمشهرو روکش آسفالت محور تیرکلا به طول ۶۵۰ متر با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال شهرستان ساری وآسفالت راه روستایی پارچ-متکازین –ولو به طول ۲ ونیم کیلومتر با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال شهرستان بهشهروبهسازی وآسفالت راه روستایی آغوزدره-بارکلا به طول ۱و نیم کیلومتر اعتبار ۴۰ میلیارد ریال شهرستان گلوگاه به بهره برداری می رسد.
نصر تصریح کرد: راه روستایی ایمن و مناسب باعث بهبود بازاریابی محصولات کشاورزی و افزایش درآمد روستاییان شده و تمایل آنها را به زندگی در روستا افزایش میدهدکه به همین منظور از ابتدای سال جاری تاکنون۶۱ کیلومتر راه روستایی(۳۹ کیلومتر زیر سازی و آسفالت و ۲۲ کیلومتر لکه گیری و روکش آسفالت) با صرف اعتباری بالغ بر۵۹۰ میلیارد ریال آسفالت شده است.
مهندس نصر گفت: راه روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیتها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای را تشکیل میدهد که شامل حفظ و نگهداری راههای روستایی اعم از ترمیم و لکهگیری آسفالت، خطکشی راههای آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاکسازی حریم راههای روستایی و ... است.
رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با اجرای عملیاتی ساخت و بهسازی راه های روستایی مذکور درصد برخورداری راههای روستایی استان از نعمت راه آسفالت به۹۵ درصد از نظر تعداد روستا افزایش یافت.
نصر در خاتمه طول راه های روستایی مازندران را بیش از هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر عنوان کرد.