شناسهٔ خبر: 104613 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور افزایش ضریب ایمنی :

روگذر ولیعصرکمربندی فریدونکنار روشن شد

مازندران-فولادی به منظور افزایش ضریب ایمنی و کاهش سوانح رانندگی همچنین تسهیل ترافیک بخصوص در ایام بارش ، نقاط مه گیر و شب ، روگذر ولیعصرکمربندی شهرستان فریدونکنار روشن شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران، اسماعیل فولادی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت: حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه بستگی به نوع آن ، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه ، وضعیت مکانهای اطراف راه و کاربری آن و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد .

وی تصریح نمود : وظیفه ذاتی این اداره کل ایمن سازی و نگهداری راه ها بوده ، از این رو در راستای برنامه ها و اهداف خود در زمینه ایمن سازی محورهای مواصلاتی تحت پوشش خود ، اقدامات گسترده ای را در قالب روشنایی در دستور کار خود قرار دارد.

 فولادی در ادامه ضمن اشاره به شروع عملیات احداث روشنایی در كمربندی شهرستان فریدونکنار به طول 5 کیلومتر اظهار داشت : در همین راستا نیز علاوه بر عملیات احداث روشنایی روگذر ، عملیات روشنایی به طول 2 کیلومتر در کمربندی فوق انجام پذیرفت.

وی خاطر نشان کرد : اجرای سیستم روشنایی به ویژه در محورهای پرتردد نقشی مهم در کاهش حوادث و دارد و مهمترین کارکرد سیستم های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق ، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب ، تشخیص به موقع موانع ، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورهاست.