شناسهٔ خبر: 104661 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور به همراه ماندگاری هوای سرد در مناطق پر بارش

بارش برف و باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام فعالیت و گسترش سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور نسبت به کاهش دید و اختلال در ترد جاده ای مسدود شدن جاده های مواصلاتی در مناطق پربارش هشدار داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۱۶ بهمن و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با تقویت سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور به جز جنوب شرق در سایر مناطق شاهد بارندگی خواهیم بود. شدت بارش ها که در حد هشدار نارنجی است در استان های گلستان، مازندران، گیلان، نوار غربی کردستان و کرمانشاه همچنین در ارتفاعات زاگرس برای لرستان، چهار محال بختاری، خوزستان، غرب فارس، جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی همراه با کاهش دید و اختلال در ترد جاده ای و همچنین امکان مسدود شدن جاده های مواصلاتی این مناطق را به دلیل بارش های سنگین خواهیم داشت. هموطنان  زنجیر چرخ و  تجهیزات زمستانی را  همراه داشته باشند.

گودرزی ادامه داد: امروز علاوه بر بارش ها، وزش باد شدید برای استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی  و بخش هایی از مرکز و جنوب کشور دراصفهان، چهارمحال بختیاری، فارس، بوشهر، یزد و کرمان و به تدریج در شمال شرق ، شرق و جنوب شرق داریم که  در نواحی خشک و بیابانی خیزش گردو خاک  را به همراه دارد.

وی ادامه داد: برای فردا یکشنبه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شرق گیلان بارش ها ادامه دارد.ضمن اینکه وزش باد به نسبت شدید در  تهران، البرز و نیمه جنوبی استان سمنان را به همراه خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی از اوایل روز دوشنبه از مرزهای شمال شرق کشور خارج می شود و طی چند روز آینده همچنان هوای سرد در کشور  ماندگار است و در بیشتر مناطق خصوصا در نیمه شمالی کشورهوا سردتر خواهد شد.

وی در پایان گفت: تهران امروز آسمانی نیمه ابری تا ابری را داردو  در بعضی ساعات  تهران میزبان بارش باران و برف وزش باد شدید خواهد بود  و  همچنین فردا نیز وزش باد شدید ادامه خواهد داشت  واین شرایط کمک خواهد کرد، هوای تهران مطلوبتر شود و۸ درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز پایتخت است.