شناسهٔ خبر: 104667 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان:

مطالعه و برآورد ۳ کیلومتر از محور روستایی نراب - رمون در دست اقدام است

محور روستایی رمون مدیرکل راهداری جنوب کرمان گفت : اعتبار پروژه نراب _ رمون در سال جاری ۹۰۰۰۰ میلیون ریال است که مطالعات و برآورد ۳ کیلومتر دیگر از مسیر انجام و مناقصه آن در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری جنوب کرمان) مجتبی محمودی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت : پروژه نراب - رمون تا کنون ۳۴ کیلومتر آسفالت شده که ۲ کیلومتر آن توسط این اداره کل اجرا شده است و مابقی قبل از ادغام اجرایی شده است .

وی افزود: اعتبار پروژه در سال جاری ۹۰۰۰۰ میلیون ریال است که مطالعات و برآورد ۳ کیلومتر دیگر از مسیر انجام و مناقصه آن در حال برگزاری است. محمودی بیان کرد: همچنین مطالعات پل رودخانه بزرگ رمون در دست اقدام است که با تخصیص اعتبار لازم به مناقصه گذاشته خواهد شد. مهندس محمودی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان در این بازدید با اشاره به توجه و نگاه ویژه این اداره کل به روستاها بعنوان مراکز تولید و اشتغال گفت :با توجه به گستردگی منطقه و وجود ضعف هایی در حوزه راههای روستایی و مطالبات به حق مردم و روستائیان به این موضوع هم باید توجه داشت که علی رغم همه تلاشهای صورت گرفته هنوز در جنوب کرمان در حوزه راههای روستایی کمبودهای توسعه ای وجود دارد که مجموعه همکاران بنده با تسلط بر مشکل همه نقاط هفت شهرستان و اقدامات کارشناسی و همچنین استخراج آمار و اطلاعات روستاها و اولویت بندی لازم را برای احداث راههای روستایی به صورت ویژه در دستور کار دارند.

محمودی افزود: اما آنچه مسلم است هزینه بالای ساخت راههای روستایی به ویژه در مناطق کوهستانی که هر کیلومتر راه روستایی۳میلیاردتومان و در مناطق دشت بیش از یک میلیاردو ۸۰۰میلیون اعتبار نیاز دارد که این وضعیت زمان می طلبد که با رایزنی و همت در مجموعه استان و کشور بتوانیم این حجم اعتبار را با برنامه جذب و تامین کنیم .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان با اشاره به حجم زیاد درخواستهای مردمی و شوراهای روستاها با مضمون ساماندهی راههای روستایی که به اداره کل جنوب واصل شده افزود:مردم و روستائیان مطمئن باشند این اداره کل با داشتن مجموعه ای از جوانان مهندس که برخواسته از بطن خود شما مردم عزیز هستند و همه مشکلات را لمس و ان شاالله با همت ما و صبوری قابل تقدیر شما این کمبودها و نواقص را به گونه ای به نفع مردم رفع خواهیم زد.