شناسهٔ خبر: 104677 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار تهران در جلسه شورای مسکن مطرح کرد:

شهرداران ۴۸ شهر استان تهران مکلف به همکاری در طرح نهضت ملی مسکن هستند

استاندار در پنجمین جلسه شورای مسکن ، شهرداران و فرمانداران مکلف به همکاری منظم و مستمربا طرح نهضت ملی مسکن شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، محسن منصوری استاندار تهران در جلسه پنجم شورای مسکن در سال جاری خطاب به شهرداران و فرمانداران گفت: متقاضیان مسکن ملی از محروم ترین اقشار جامعه هستند و ارائه هرگونه خدمت در حوزه مسکن کمک به همشهریان استان تهران است، هر شهرداری که تاکنون به وظایف خود عمل نکرده سریعا وارد میدان شود.

وی در ادامه افزود: نهایت تخفیف را شهرداران اعمال کنند، مطابق با قانون جهش تولید مسکن ظرف یکماه می بایست پیش پرداخت و نهایتا در طول سه ماه پروانه صادر شود که در این زمینه همکاری مستمر و منظم با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ضروری است.

منصوری همچنین گفت: افزایش ساخت و سازها به افزایش در آمدهای شهری و افزایش اشتغال منجر خواهد شد لذا ضروری است هم به تبعیت از قانون جهش تولید مسکن، هم به تبعیت از توافق وزارتین کشور و راه و شهرسازی شهرداران و فرمانداران با تقاضای ملی در حوزه ساخت و ساز مسکن همراه شوند.

استاندار تهران همچنین در ادامه خطاب به شهرداران گفت: از فرصت خوب نوسازی بافت های فرسوده و تسهیلات مصوب در بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده نهایت استفاده را ببرید.

همچنین در این جلسه دستگاه های خدمات رسان نیز ملزم به رعایت قانون جهش تولید مسکن و همکاری در مباحث تولید مسکن با اداره کل راه و شهرسازی استان وارسال سریع جواب استعلام ها شدند.

از دیگر مباحث مطروحه در جلسه شورای مسکن استان تهران تشکیل کمیته ای جهت تعیین تکلیف وضعیت پروژه های مسکن مهر باقیمانده با محوریت فرمانداران و حضور ادارات تعاون شهرستانها در این جلسات و عمل به تکالیف باقیمانده، مباحث مرتبط با جمعیت پذیری، تامین آب پروژه های مسکن با توجه به افزایش سالانه ۲۵۰ هزار نفر جمعیت استان و موضوعات مهاجر پذیری وبررسی آخرین وضعیت مساکن مهر پردیس و پرند بود.

برچسب‌ها: