شناسهٔ خبر: 104690 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

بارش برف در جاده های استان اردبیل/کلیه محورها باز است

برفروبی تویسرکان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: به رغم بارش برف و کولاک در محورهای اصلی، با تلاش راهداران تمامی محورها باز است و تردد در آنها جریان دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در بازدید از محور اردبیل آستارا و گردنه حیران افزود: از امروز بارش برف در جاده‌های اردبیل آغاز شده و با توجه به تصاویر دریافتی از مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل تمامی محورهای باز است و تردد در آنها جریان دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در تمام استان شاهد بارش برف و آسمان تمام ابری هستیم، خاطرنشان کرد: در محورهای اردبیل – آستارا، اردبیل – مغان، اردبیل – سرچم، خلخال – اسالم، نیر – سراب و خلخال – سرچم بارش برف گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: محور خلخال به پونل در حوزه استحفاظی استان گیلان به دلیل نبودن ایمنی کافی مسدود شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل کرد: به هموطنانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی استان را دارند توصیه می‌شود حتماً از زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی همراه داشته و با احتیاط رانندگی کنند.

تردد در جاده‌های شهرستان خلخال با زنجیرچرخ ممکن است

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال گفت: به علت بارش برف سنگین همراه با کولاک شدید اکنون تردد در جاده‌های بین‌شهری و روستایی این شهرستان فقط با استفاده از زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

معروف خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: سطح راه‌های بین‌شهری و روستایی این شهرستان برفی و لغزنده است و رانندگان باید احتیاط کنند و به مردم منطقه هم توصیه می‌شود تا آرام شدن شرایط جوی از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. 

وی افزود: به علت بارش برف سنگین و کولاک شدید راه ارتباطی تعدادی از روستاهای این شهرستان  مسدود شده که راهداران برای بازگشایی آنها تلاش می‌کنند.

خسروی گفت: بارش برف که از روز گذشته در خلخال آغاز شده هم‌اکنون نیز ادامه دارد و ارتفاع برف در برخی از راه‌های کوهستانی منطقه به بیش از ۳۰ سانتی‌متر رسیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خلخال از امداد رسانی به سرنشینان خودروهای گرفتار در برف و کولاک جاده خلخال - اسالم خبر داد و افزود: تاکنون هیچ حادثه ناشی از توقف و گرفتاری مسافران گزارش نشده است.