شناسهٔ خبر: 104693 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

صدور بیش از ۱۲ هزار کارت معاینه فنی برای ناوگان عمومی استان خراسان شمالی

معاینه فنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی گفت: ۱۲ هزار و ۳۰۷ کارت معاینه فنی برای ناوگان عمومی سنگین و نیمه سنگین خراسان شمالی طی ۱۰ ماه امسال صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت:  از این تعداد، ۳ هزار و ۳۲ کارت پس از رفع نواقص ناوگان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱،۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۳ هزار و ۷۲۹ دستگاه ناوگان سنگین و نیمه سنگین نیز به دلیل داشتن نواقص، رد شدند که ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت سه مرکز معاینه فنی ناوگان  عمومی سنگین و نیمه سنگین در شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین اظهارکرد: در این مراکز مواردی از جمله سیستم احتراق، چراغ، سیستم های هیدرولیکی، چرخ ها، تعادل، تجهیزات ایمنی( مثلث شبرنگ، کمربند ایمنی)، فنرها و ... بررسی می شود.

شهامت، اعتبار برچسب صادر شده معاینه فنی ناوگان عمومی سنگین و نیمه سنگین را ۳ ماه ذکر کرد و ادامه داد: معاینه فنی ناوگان حمل و نقل عمومی تاثیر به سزایی در کاهش تصادفات و آلودگی هوا دارد و رانندگان ناوگان عمومی مکلف هستند از سلامت فنی ناوگان خود اطمینان داشته باشند.

وی گفت: هر ماه کمیته مشترکی متشکل از اداره های کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و حفاظت محیط زیست، پلیس راهور و دفتر فنی استانداری به شکل دوره ای و مستمر از مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین بازدید می کنند.