شناسهٔ خبر: 104708 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

تسریع روند بازسازی مسکن و استفاده از وام نهضت ملی با واگذاری اسناد مالکیت/ برنامه‌ریزی بابت پیش‌بینی منابع مناسب در سال آینده برای بهسازی بافت‌های فرسوده کشور

جلسه مجازی اهدا سند مالکیت در هرمزگان جلسه اهدا و واگذاری سند مالکیت خانه‌ها در محله اسلام‌آباد شهر بندرعباس با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در قالب وبینار در سالن جلسات ساختمان دادمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز شنبه شانزدهم بهمن ماه در مراسمی که به شکل ویدئو کنفرانس با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، مشکل اسناد مالکیت خانه ها در محله اسلام آباد شهر بندرعباس حل و واگذاری سند مالکیت اهالی این منطقه انجام گرفت. 

در این مراسم ویدئو کنفرانسی مهدی دوستی؛ استاندار هرمزگان، حسین مذنب، مدیرکل بازرسی ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی، آرش رضایی؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان و تنی چند از مدیران و مسئولین استان و شهروندان بندرعباسی حضور داشتند، رستم قاسمی با اشاره به حل مسئله سند مالکیت دراستان هرمزگان و تشکر از اهتمام استاندارهرمزگان به این مساله گفت:  واگذاری سند مالکیت موجب تسریع روند بازسازی مسکن و استفاده از وام نهضت ملی مسکن برای ساکنان خواهد شد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز در ادامه مراسم گفت: متاسفانه مشکل اسناد مالکیت سکونتگاه‌های‌ غیر رسمی و محلات دارای بافت فرسوده در اکثر استان‌های کشور وجود دارد و ما نیز روی این موضوع حساس هستیم. ان‌شاءالله با رویکرد تعاملی شکل گرفته میان وزارت راه و شهرسازی با دیگر ادارات مربوطه، مشکلات مربوط به اسناد مالکیت در بافت های فرسوده شهرها هر چه سریعتر مرتفع شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار داشت: ما خودمان را خدمتگذار مردم می دانیم، آرزوی ما این است که همه مردم ایران در آسایش، آرامش و رفاه به سر برند و ما بتوانیم در دولت سیزدهم که دولت انقلابی است به امید خداوند مشکلات مردم را برطرف کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه ضمن تشکر از اقدامات استاندار هرمزگان با اشاره به احداث شهرهای جدید تاکید کرد: شهر جدید استان هرچه سریعتر باید احداث شود و برای احداث شهرهای جدید ماموریت ویژه به سازمان ملی داده شد تا هر چه زودتر  احداث شهرهای جدید عملیاتی شود و دوستان در استان مقدمات تغییر کاربری و مصوبات را اخذ کنند تا هر چه زودتر عملیات اجرایی شروع شود.

قاسمی در مورد باز آفرینی بافت های فرسوده نیز گفت:حتما بهسازی بافت های فرسوده را در برنامه های خود بگنجانید ما در برنامه های سال آینده منابع خوبی را پیش بینی خواهیم کرد تا بافت های فرسوده کشور بهسازی شوند.

در ادامه استاندار هرمزگان ضمن تشکر از اقدامات وزیر راه و شهرسازی در حل مشکل سند ساکنان بندرعباس خاطر نشان کرد: بیش از ۴۳ درصد از مساحت شهر دارای مشکلات حاشیه ای هستند و مهم ترین مسئله بحث اسناد است، امیدوارم این اقدام نمادین در شهرهای استان  نیز بسط پیدا کند.

همچنین رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان ضمن اشاره به محدوده بافت های فرسوده استان گفت: با جلساتی که در شورای عالی مسکن و تاکید استاندار در کمیته مستند سازی اراضی انجام شد، بافت های فرسوده استان شناسایی شدند و مطالعات محلات فرسوده آغاز شده شده است.

 گفتنی است،در پایان این مراسم سند مالکیت دو تن از اهالی محله اسلام آباد شهر بندرعباس را اهدا کرد.