شناسهٔ خبر: 104723 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با توجه به بارش برف و کاهش دما؛

تمامی راه‌های کوهستانی و برفگیر مازندران باز است

مازندران- راهداری زمستانی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد: با توجه به کاهش دما و هشدارهای هواشناسی و ریزش برف و بارن در محورهای کوهستانی استان در حال حاضر تمامی محورهای شریانی و کوهستانی استان باز و تردد در آنها برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران، اسماعیل فولادی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد: از آنجایی که این استان با سه محور شریانی و کوهستانی با پایتخت کشور متصل بوده ، در زمان بحران و شرایط جوی سنگین ، اولویت کاری مجموعه بازگشایی و مهیا بودن تردد در این سه محور می باشد و پس از آن در اولویت های بعدی محورهای فرعی پر تردد کوهستانی و سپس محورهای روستایی و ییلاقی است.

وی ضمن اعلام این مطلب افزود : مازندران به دلیل دارا بودن ۳۷۰۰ کیلومتر راه برفگیر و کوهستانی و ۱۳ گردنه به طول ۷۰۰ کیلومتر از جمله استان هایی بوده که در فصل سرد زمستان ، اجرای عملیات راهداری زمستانی در آن حایز اهمیت می باشد.

 فولادی افزود : از این رو این اداره کل با تمام توان و بکار گیری نیروها و امکانات و تجهیزات راهداری خود تلاش می کند تا در این فصل ، تمامی راه های ارتباطی استان باز و تردد برای کاربران مهیا باشد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران به محورهای روستایی و ییلاقی این استان اشاره و خاطر نشان ساخت : تلاش خستگی ناپذیر راهداران این استان در زمان بحران برای بازگشایی محورهای کوهستانی اعم از اصلی ، فرعی روستایی ستودنی بوده و در اکثر مواقع با برنامه ریزی صورت گرفته ، همزمان اکیپ های مختلف در سطح تمامی این محورها در حال اجرای عملیات راهداری زمستانی و برف روبی هستند.

فولادی در خاتمه عنوان کرد: اميد است با قدر شناسي از تلاش هاي ايثارگرانه آنان كه در ايام سال و در شرايط مختلف آب و هوايي و بطور شبانه روزي  با سختكوشي و خدمات خالصانه موجبات آسايش هموطنان را در حد امكانات فراهم مي نمايند ، همه ما بتوانيم ارج گذار تلاش اين عزيزان تلاشگر بي ادعا باشيم.

گفتنی است مسافرين و رانندگان محترم مي‌توانند جهت كسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهاي استان و كشور همچنين آگاهي از آخرين وضعيت راهها و انسدادها يا محدوديت‌هاي احتمالي تردد و  شرايط جوي به سايت www.۱۴۱.ir مراجعه نموده و يا با تلفن گوياي ۱۴۱ تماس حاصل فرمايند.

انتهای پیام/