شناسهٔ خبر: 104735 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شد:

۲هزار و ۱۳۲ پروانه عبور بارهای ترافیکی در قزوین صادر شد

بارهای ترافیکی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از صدور ۲هزار و ۱۳۲ پروانه عبور بارهای ترافیکی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از راهداری قزوین، علیرضا معیری‌پور افزود:بارهای ترافیکی به آن دسته از بارهایی گفته می شود که از نظر ابعاد، طول و عرض و وزن بیش از حد استاندارد تعریف شده در مقررات حمل و نقل بار در جاده‌ها  هستند و برای تردد آنها در جاده ها باید پروانه عبور صادر شود.

وی اضافه کرد: سرعت، ساعت و مسیر مجاز از جمله مواردی است که در پروانه ترافیکی این‌گونه بارها قید می‌شود و راننده مکلف به رعایت آن است.

معیری پور ادامه داد: پروانه عبور برای بارهای ترافیکی با هدف تامین ایمنی تردد و جلوگیری از بروز اختلال در تردد وسایل نقلیه و حفظ و نگهداری جاده و ابنیه فنی راه‌ها صادر می‌شود.

وی گفت:صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی در استان قزوین تنها در پایانه بار و همچنین اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آبیک انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از انجام ۱۵ بازدید از ناوگان حمل بارهای ترافیکی طی سال جاری خبر داد و افزود: در صورت مشاهده تخلف در حمل بارهای ترافیکی پرونده آن به کمیسیون‌های مربوطه در این حوزه ارجاع می‌شود.