شناسهٔ خبر: 104737 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی خبر داد:

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۴پروژه در دهه مبارک فجر

پروژه های دهه فجر خراسان جنوبی.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۴پروژه بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در دهه مبارک فجر خبر داد.

 
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان جنوبی اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت : به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ۱۴پروژه شاخص در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعتباری بالغ بر  ۵۰۶ میلیارد ریال آماده افتتاح است. 

وی با اشاره به اینکه ايام الله دهه مبارك فجر فرصت مغتنمي است جهت تجديد با آرمان های والای شهدا و ايثارگران انقلاب در خصوص افتتاح پروژه های دهه فجر ادامه داد: به مناسبت این ایام۱۴ پروژه شاخص در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعتباری بالغ بر ۵۰۶ میلیارد ریال آماده افتتاح و آغاز عملیات اجرایی است. 

جلال زاده افزود: این پروژه ها در شهرستان های بیرجند، خوسف، زیرکوه،بشرویه، سربیشه، طبس، فردوس و قاینات بهره برداری خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: پروژه های شاخص این دهه شامل؛ روکش آسفالت، اصلاح ایمن سازی نقاط حادثه خیز و احداث و آسفالت محورهای روستایی است.
 

تشریح عملکرد یکساله اداره‌کل راهداری ‌ حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی
جلال زاده همچنین به تشریح عملکرد یکساله این اداره کل پرداخت و تصریح کرد: این اداره کل با طول ۱۷ هزارو ۸۰۰ کیلومتر راه در سطح استان در بخش راهداری خدمت گزار مردم است.

جلال زاده افزود: در بخش حمل و نقل از بهمن سال ۹۹ تا بهمن ۱۴۰۰ در بحث سفرهای انجام شده در پایانه مرزی ۷۶۵ نفر صادرات و ۳۵۳۱ سفر ترانزیت   امسال ۶ درصد افزایش مسافران در بحث حمل و نقل عمومی را شاهد بودیم.

وی یادآورشد: در خراسان جنوبی در ۷۱ شرکت حمل و نقل کالا و ۴۴ شرکت حمل و نقل مسافر برون شهري و حدود۱۳۹۵راننده مسافري و ۹۶۱۸ راننده باري فعالیت دارند.

وی افزود: در پایانه مرزی ماهیرود ۲۰ هکتار با طرح توسعه که شامل سالن های تجاری ، مسافری و خدماتی است، آمادگی کامل برای انجام خدمات و ارائه خدمات به صورت شبانه روزی را دارد و این امر به رشد صادرات و توسعه منطقه کمک شایانی می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در خصوص جا به جایی مسافر نیز طی ۱۰ ماهه اخیر بالغ بر۱۰۴۷ هزار نفر مسافر جابجا شدند اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال با توجه به تمهیدات انجام شده برای کاهش شیوع کرونا در بحث جابجایی مسافر ۶ درصد افزايشي را شاهد بوده ایم.

جلال زاده افزود: در بخش حمل و نقل عمومی مسافر بسته هایی حمایتی در خصوص خسارت هایی که به رانندگان وارد شده بود توزیع شد و همچنین تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته شد و افراد متقاضی به بانک معرفی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث راه ها، روکش های آسفالت، تعریض محور و نگه داری جاده ها انجام می شود گفت: همچنین همکاران ما در طرح های مختلف اعم از سفرهای نوروزی، تابستانی و زمستانه خدمت رسانی می کنند.

جلال زاده عنوان کرد: در خصوص نگه داری راه با توجه به وسعت استان و بارندگی هایی که صورت گرفت، آسیب هایی به رویه جاده ها وارد کرد که همکاران ما اقدامات زیادی انجام دادند و در این راستا به دلیل کمبود اعتبارات به سوی روش های نوین روکش آسفالت حفاظتی پیش رفتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی یادآورشد: طی ۱۰ ماهه امسال در راستای ایجاد شرایط مناسب برای سفر ایمن و همچنین کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه،در هشت ماهه سال جاری ۲۷۵ کیلومتر محورهای استان را روکش آسفالت حفاظتی، ۲۰۷۵ تن آسفالت پخش شده در راه‌های ارتباطی استان توسط راهداران پرتلاش این اداره انجام شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی استانی کویری است و کویر برای کاربران جاده خسته کننده است، که به همین علت بیشترین حوادث به علت واژگونی بوده و در بحث شیب شیروانی عملیات خوبی انجام شد و جهش بالایی در ایجاد شیب شیروانی ها داشتیم.

جلال زاده ادامه داد: بیش از ۵۰۰۰ عدد طراحی، ساخت و جانمایی و نصب تابلو در محورهای استان و بخصوص در مناطقی که از نظر عبور و مرور از حساسیت خاصی برخوردار است با هدف رفع نواقص تابلو و علائم نصب شده و همچنین بهبود وضعیت و ارتقای ایمنی در راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای انجام گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه احداث پل های عابر پیاده، رمپ های ورود و خروج مجتمع های تازه تاسیس در دستور کار است، گفت: در بحث نظارت جاده ای نیز، ۶۲ دوربین ثبت تخلف سرعت در جاده ها نصب شده که محورهای استان را رصد می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی به اقدامات شاخص اداره کل راهداری در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و اظهار کرد: از ابتدای امسال ۳ مرحله سیل در استان داشتیم که در این راستا توانستیم کمترین زمان را در انسداد راه ها داشته باشیم. 

جلال زاده با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۳مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در استان به مردم ارائه خدمت می‌کند، اظهار کرد: ۱۵ مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی هم در حال ساخت هستند.
وی در خصوص تعمیر و نگهداری پل‌ها نیز گفت: طی سال گذشته نیز ۸ پروژه در حوزه تعمیر و نگهداری پل‌ها و ۶ پروژه ابنیه فنی و تبدیل آبنما پل در محورها انجام شده که تعداد ۹ دستگاه آبنما به پل تبدیل و تعریض ۲۲ دستگاه پل انجام شده است.

جلال زاده به طرح راهداری زمستانه اشاره کرد و گفت: این طرح از یکم اذرماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد و بر اساس این طرح همکاران ما در ۱۹ باب راهدارخانه بین راهی در سطح استان آماده باش هستند.
وی با بیان اینکه ۱۳۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در راهداری زمستانی امسال در تمامی راهدارخانه‌ها مستقر شدند، افزود: تمام دستگاه های گشت راهداری و۲۷۵ نفر نیروی راهدار در هنگام بارندگی آماده باش کامل هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: به هموطنان توصیه می شود در زمان بارندگی ها حتما به موارد ایمنی توجه کامل داشته باشند و قبل از سفر وسایل ایمنی اعم از همراه داشتن زنجیر چرخ و وسیله گرمایش را چک کنند و باتوجه به محدودیت های کرونایی از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما به صورت ۲۴ ساعته در مرکز مدیریت راه ها با تلفن و سامانه پیامکی ۱۴۱ آماده پاسخگویی هستند و افراد می توانند از این طریق از وضعیت راه ها مطلع شوند.

انتهای پیام/