شناسهٔ خبر: 104777 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

آخرین وضعیت روند اجرایی طرح اقدام ملی و جهش تولید مسکن/ثبت نام بیش از ۸۵ هزار نفر در طرح نهضت ملی جهش تولید مسکن استان قزوین

ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: فرآیند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در استان با جدیت در دست اقدام و پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان (قزوین)، سیدعلی هاشمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین درباره آخرین وضعیت ثبت نامی و موضوعات مرتبط با طرح جهش تولید مسکن در استان گفت: تا کنون بیش از ۸۵ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده اند و با توجه به اینکه پالایش متقاضیان جدید هنوز ادامه دارد، با پایش جدید تعداد متقاضیان واجد شرایط افزایش پیدا می کند.

 هاشمی بیان داشت: تامین مسکن از اولویت های دولت، رییس جمهور و وزارت راه و شهرسازی است و در استان نیز احداث واحدهای مسکونی برای متقاضیان واجد شرایط در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا برنامه ریزی برای احداث هشت هزار واحد مسکونی در ناحیه منفصل شهری مهرگان و هفت هزار واحد مسکونی در سایر شهرهای استان در حال انجام است.

 هاشمی با اشاره به پیشرفت پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در استان نیز گفت: از فاز اول تا پنجم طرح اقدام ملی مسکن در استان بیش از  ۳۵ هزار نفر ثبت نام کرده و پالایش شدند.

 دبیر شورای مسکن استان افزود: بعد از پالایش متقاضیان، شش هزار نفر تایید نهایی شده و از این تعداد عملیات ساخت برای ۳۶۶۸ نفر آغاز شده است.

 هاشمی گفت: برای هزار نفر دیگر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در حال اختصاص زمین و عقد قرارداد با پیمانکار برای اجرا هستیم.

وی افزود: دو کارگزار بنیاد مسکن با ۱۰۳۵ واحد و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با ۱۲۸۲ واحد مسکونی در ناحیه شهری مهرگان و ۶۷۹ واحد در شهرهای دیگر استان مشغول به کار هستند و پروژه ها ۱۵ الی ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.