شناسهٔ خبر: 104778 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

آغاز آسفالت جاده آقچه کند نیکویه در قزوین

راهسازی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: عملیات اجرایی بهسازی و آسفالت جاده آقچه کند - نیکویه، حد فاصل آزادراه‌های زنجان - قزوین و رشت - قزوین به طول ۴.۳۳ کیلومتر آغاز شد.

به گزارش اداره پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی (قزوین)، مجتبی دایی دایی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار داشت: طول این مسیر ۳۰ کیلومتر است که سال گذشته عملیات بهسازی و آسفالت آن به طول ۱.۶ کیلومتر و با ۱۴ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال به انجام رسید و امسال نیز بهسازی و روکش آسفالت ۴.۳۳ کیلومتر آن با ۳۳۴ میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال در دست اجرا قرار گرفته است.


وی، مدت زمان اجرای این پروژه را ۱۸ ماه اعلام و تصریح کرد: قبل از آغاز اجری طرح، تجهیز کارگاه، حمل و نصب علایم و تابلوهای هشدار دهنده، انجام عملیات نقشه برداری، بازدید از معدن پیشنهادی پیمانکار جهت استفاده از مصالح آن و پیاده سازی و میخکوبی مسیر به انجام رسیده است.

این مسوول حوزه راهسازی تاکید کرد: مسیر آقچه کند به نیکویه از مسیرهای استراتژیک در استان است که مسیر مسافران و خودروهایی که قصد دارند از شهرهای غربی کشور به شمال یا بالعکس تردد کنند با استفاده از آن ۸۰ کیلومتر کوتاه تر می شود.