شناسهٔ خبر: 104792 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران عنوان کرد:

بافت‌های سکونتگاهی استان تهران در انتظار تحقق ردیف اعتباری بودجه ۱۴۰۰

22.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی و بررسی تحقق ردیف اعتباری بند (ز) تبصره( ۸) قانون بودجه سال جاری به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در حاشیه جلسه بند (ز) تبصره(۸) و تخصیص اعتبار سکونتگاه‌های واقع در حریم و خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها گفت فایل طرحهای توسعه عمران شهری در خصوص بهسازی محیط های اسکان و بافتهای فرسوده واقع در حریم و خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها با تعامل اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعیت عشایری و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرار گرفت.

محبت خواه در ادامه افزود اعتبارات بند (ز) تبصره( ۸ ) قانون بودجه مختص سکونتگاههای خارج از شهرها و در محدوده بافتهای روستایی و عشایری است و جمعیت ساکن در این بافتها ملاک عمل خدمات رسانی قرار خواهد گرفت که آمار جمعیتی آنها توسط حوزه جمعیت عشایری و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احصاء می شود.

محبت خواه جمعیت عشایری استان تهران را بر اساس اطلاعات مرکز آمار ۲۰هزار نفر و جمعیت روستایی را ۸۱۴ هزار نفر عنوان کرد و گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به دنبال تعامل گسترده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و تعریف پروژه های خدمات رسان به اقشار محروم جامعه و ساکن در سکونتگاههای استان است.

محبت خواه افزود: این جلسه سی و سومین جلسه ستاد بازآفرینی استان تهران بود که در خصوص تخصیص اعتبارات ویژه سکونتگاهی و تعیین تکلیف پروژه های توسعه و عمران تشکیل شد.

وی در پایان گفت:جمعیت عشایری تهران با ۴۰۰ سال قدمت، جمعیتی پویا و مولد است که در زمینه احداث درمانگاهها و حمام های خورشیدی می بایست خدمات موثری به این عزیزان صورت پذیرد، جمعیتی که از تولید کنندگان عمده گوشت قرمز و لبنیات استان تهران هستند و ۷۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.