شناسهٔ خبر: 104799 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی وراه های روستایی استان خبر داد:

جمع آوري تابلوهاي تبلیغاتی غير مجاز در جاده‌های مازندران

مازندران- دکتر محمد نژاد معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از جمع آوري۴۰۰ عدد تابلوی غير مجاز در حاشیه راه های استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران دکتر محسن محمد نژاد اظهار داشت:  این اداره کل  با تلاش ادارات  تابعه ضمن اخذ حكم از مراجع قضايي و همکاری نيروهاي انتظامي استان به صورت مداوم اقدام به جمع آوري تابلو هاي تبليغاتي غیر مجاز از حریم جاده هاي استان نموده است.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت :نصب اين گونه تابلو ها مستلزم رعايت قوانين و مقررات براي تامين ايمني عبور و مرور است كه متاسفانه بار ها شاهد آن بوده ايم كه اشخاص حقيقي و حقوقي بدون لحاظ نمودن قوانين و مقررات اقدام به نصب تابلو هاي غير مجاز (بدون قرارداد نصب ) در راه هاي استان نموده اند .

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانخاطر نشان ساخت : نصب هر گونه تابلو تبليغاتي و اختصاصي در حريم راههاي قانوني استان مازندران فقط با مجوز این اداره کل مجاز مي باشد و كليه تابلو هاي غير مجاز از سطح جاده هاي اين استان جمع آوري مي شود.

وی عدم آشنايي اشخاص حقيقي و حقوقي با قوانين و مقررات نصب تابلوهاي تبليغاتي و اختصاصي در حاشيه راهها را علت اصلی این مسئله  اعلام و افزود :برخي افراد به صورت خود سرانه اقدام به نصب تابلو هاي مذكور به صورت غير مجاز مي نمايند كه اين موضوع باعث اختلال در ايمني و ترافيك و موجب بروز مشكلاتي در جاده هاي اين استان و به وجود آمدن سوانح رانندگي مي گردد.

دکتر محمدنژاد افزود :  از اول سال جاري تاكنون۴۳ عدد تابلو تبليغاتي و اختصاصي با دارا بودن مجوز از اين اداره كل در جاده هاي اين استان نصب گرديده است .

وی تصریح کرد : نصب تابلو در جاده ها برحسب مكانيابي توسط كارشناسان به گونه اي انجام مي پذيرد كه از لحاظ ايمني خطري براي رانندگان نداشته باشد و با توجه به اينكه حفظ سلامت و ايمنی رانندگان بسيار حائز اهميت است به صاحبان واحد ها و مراكز توليدي خدماتي و رستوران هاي حاشيه راههاي استان توصيه مي شود كه با احترام به حقوق هموطنان و براي كمك به ارتقاي ايمني جاده ها نسبت به جمع آوري تابلو غير مجاز اقدام نمایند.