شناسهٔ خبر: 104800 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

هیچ راهی برای ایران بسته نمی‌ماند/ مشکل مسیر نوردوز به ارمنستان و کریدور قفقاز به زودی رفع می‌شود

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ساخت پل استراتژیک آستاراچای را یکی از دستاوردهای مهم سفر آذربایجان دانست و گفت: هیچ راهی برای ایران بسته نمی‌ماند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی‌ وزیر راه و شهرسازی طی پیامی در صفحه شخصی خود با اشاره به نتایج سفر اخیری که به جمهوری آذربایجان داشت،‌ بر تقویت دیپلماسی حمل و نقل و رفع موانع در این مسیر تاکید کرد.

وی در پیام خود نوشت: «ساخت پل استراتژیک آستاراچای یکی از دستاوردهای مهم سفر آذربایجان بود که ایجاد اتصال ایران به قفقاز، روسیه و شمال اروپا؛ قطعا تحول بزرگی را در دیپلماسی حمل و نقل و اقتدار بین‌المللی ایران، به وجود خواهد آورد. قول داده بودم که هیچ راهی برای ایران بسته نخواهد ماند.»

قاسمی افزود: «‌همچنین با مأموریت ویژه‌ای که به معاونین وزارتخانه داده شد مشکل مسیر نوردوز به ارمنستان و کریدور قفقاز رفع و به زودی نیز نقشه ترانزیتی آن منطقه کاملا تغییرخواهد کرد. کسانی که در این خصوص شیطنت کردند بدانند هیچ راهی برای ما بسته نمی‌ماند اما پل‌های شکسته پشت سر آنها به سادگی ترمیم نخواهد شد.»

شایان ذکر است، بهبود رابطه با همسایگان از فرصت‌های بی بدیل برای ایران با ظرفیت‌های بالقوه متعدد اقتصادی به ویژه در شرایط تحریم است و وزارت راه وشهرسازی دولت سیزدهم در راستای فعالسازی دیپلماسی حمل و نقل به این موضوع توجه دوچندان داشته و اجرای پروژه‌های اتصال میان ایران و همسایگان را با جدیت دنبال می‌کند.