شناسهٔ خبر: 104828 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌ها در پسکرانه بندری بندر شهید رجایی

علیرضا محمدی کرجی‌ران به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی و احداث مخازن نگهداری پردازش مواد زائد نفتی، دو طرح شاخصی هستند که عملیات اجرایی آنها با مشارکت بخش خصوصی در بندر شهید رجایی آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی‌ران در آیین افتتاح از ۳۰ پروژه سازمان بنادر و دریانوردی، به مناسبت دهه مبارک فجر و جشن انقلاب، با اشاره به پروژه هدایت سیلاب اراضی غرب بندر شهید رجایی با ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار، اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۸۲۲ هزار متر مکعب خاکبرداری و۳۸۱ هزار متر مکعب بتن ریزی انجام شده است.

وی بهره برداری از تعمیرات اساسی شبکه برق رسانی به مکنده غلات با ۶۰۹ میلیارد ریال شامل ۱۲ باب پست برق، ۳۰ کیلومتر کابل کشی و ۲۱۰ عدد کنتور و همچنین تعمیرات اساسی و بهره برداری از یک فروند شناور بویه گذار با ۶۳ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های مهم دریایی و بندری در بندر شهید رجایی اعلام کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، با بیان اینکه عمده منابع مالی این ۱۰ طرح‌ از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و بخشی دیگر از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین شده است، افزود: با شروع عملیات اجرایی این طرح‌ها در دهه فجر امسال، برای ۳۱۴ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

بر اساس این گزارش همزمان با گرامی‌داشت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، طرح‌های احداث "تاسیسات مخازن نگهداری، تسهیلات پرداخت و پردازش مواد زائد نفتی" و "مخازن فرآورده‌های نفتی" واقع در بندر شهید رجایی به عنوان دو طرح شاخص در بخش خصوصی، هدایت سیلاب اراضی غرب این بندر، تعمیرات اساسی انبار ۲۲ ترانزیت و شبکه برق رسانی به مکنده‌های غلات بندر شهید رجایی، تعمیرات اساسی و بهره‌برداری از یک فروند کشتی‌ بویه‌گذار، ساخت و بهره‌برداری از اسکله فلزی شناور به بهره برداری رسید.

به گزارش اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، احداث ایستگاه آتش نشانی بندر شهید حقانی، بهره‌برداری از ساختمان خدمات رفاهی و تعمیرات اساسی فاز یک اسکله بندرلنگه، از دیگر طرح‌هایی بود که امروز دوشنبه ۱۸ آبان در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با افتتاح ۳۰ طرح دریایی و بندری کشور در بزرگترین بندر تجاری کشور کلید خورد.