شناسهٔ خبر: 104829 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت دهه فجر:

۱۱ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خوزستان به بهره برداری رسید

افتتاح پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان به مناسبت دههه فجر ۱۱ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان در هفتمین روز از دهه مبارک فجر به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان روز دوشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان در مرز شلمچه اظهار کرد: این پروژه ها شامل بهسازی و روکش جاده های شریانی اصلی، فرعی و روستایی به طول ۱۹۴ کیلومتر، ساخت و بازسازی محورهای مواصلاتی به طول ۲۹۸ کیلومتر، نیوجرسی ۱۴ کیلومتر، احداث روشنایی ۲۳ کیلومتر و لکه‌گیری محورهای ارتباطی خوزستان به طول ۶۶۷ کیلومتر می باشد.

غلامعباس بهرامی‌نیا ،احداث و بازسازی ۱۰۵ دستگاه ابنیه فنی راه،  احداث  ۴ باب ساختمان راهداری و ماشین آلات،احداث ۵ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، نصب ۵۴ دستگاه دوربین‌ ثبت تخلفات سرعت و سه دستگاه سیستم توزین در حال حرکت از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در این استان عنوان کرد.

وی اظهار داشت: فاز دوم پایانه مرزی شلمچه با ۲۴ گیت ورود و خروج و تکمیل محوطه این پایانه به وسعت چهار هکتار با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال از پروژه های راهداری استان خوزستان است که افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان  میزان اشتغال زایی اجرای این پروژه ها را ۸۷۰ نفر برشمرد و افزود:اعتبار اجرای این پروژه ها  ۸ هزار و ۱۲۰  میلیارد ریال است.

بهرامی نیا ادامه داد: طرح های دیگری در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعتباری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در خوزستان در حال اجراست.

وی گفت: ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی را از مهمترین پروژه های در حال اجرا در استان خوزستان است که این طرح تا سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می رسد.

انتهای پیام/