شناسهٔ خبر: 104878 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد خبر داد؛

اشتغال مستقیم ۴۷۱ نفر با افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۱۷ پروژه در بندر امیرآباد

محمدعلی اصل سعیدی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از اشتغال مستقیم ۴۷۱ نفر با افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۱۷ پروژه در این بندر همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.

محمدعلی اصل سعیدی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۱۷ پروژه بزرگ صنعتی و خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در بخش‌های دولتی و خصوصی به ارزش ۸۵۲۵ میلیارد ریال که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر راه و شهرسازی در بندرامیرآباد انجام گرفت، اظهار داشت: از این تعداد، ۸ مورد، پروژه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی به ارزش ۱۰۰۷ میلیارد ریال است که با هدف توسعه و تسهیل خدمات تجارت دریامحور و افزایش مراودات اقتصادی با کشورهای حوزه CIS و اوراسیا در بندر امیرآباد افتتاح شد.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۴۷۱ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود، اعلام کرد: کلنگ ۹ پروژه دولتی و خصوصی در بخش‌های خدماتی، توسعه‌ای، زیرساختی و سرمایه‌ای با اعتباری بالغ بر ۷۵۱۸ میلیارد ریال در بندرامیرآباد به زمین زده شد که از این میزان ۳۲۷۰ میلیارد ریال مربوط به بخش دولتی و ۴۲۴۸ میلیارد ریال دیگر نیز مربوط به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

مدیرکل بزرگترین بندر شمال کشور اولویت اصلی بندرامیرآباد را بهره‌گیری مناسب از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، ایجاد اشتغال و رونق بخشیدن به اقتصاد منطقه عنوان و تاکید کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۳۳۸ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود. احداث مخازن روغن خوراکی، ساخت ۵ باب کارخانه تولید خوراک دام، سویا و آرد بلغور و اجرای شبکه اطفاء حریق بندر هم بخشی از پروژه‌هایی بود که همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر در بندرامیرآباد کلنگ‌زنی شدند.

سعیدی‌پور با اشاره به اینکه بندر امیرآباد با ایجاد بسترهای لازم جهت همکاری با بخش خصوصی، همواره این بخش مهم را مکمل سرمایه‌گذاری بخش دولتی در حوزه‌های مختلف می‌داند، افزود: از این میزان ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش دولتی و ۵۰۷ میلیارد ریال دیگر مربوط به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است. میزان اشتغالزایی این پروژه‌ها ۱۳۳ نفر است و امیدواریم در آینده با افزایش جذب سرمایه‌گذاران در ایجاد شغل برای جوانان منطقه که یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران سازمان و بندرامیرآباد است، گام‌های موثرتری را برداریم.

وی در پایان تعریض محور ورکلا - گهرباران، برق‌رسانی اسکله رو-رو ریلی، گازرسانی به اراضی پسکرانه و شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی، سیلوهای غلات و مخازن نگهداری روغن خوراکی را از پروژه‌های دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برشمرد که همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر در بندر امیرآباد به بهره‌برداری رسیدند.