شناسهٔ خبر: 104904 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

روند مطلوب روند پیشرفت نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی

استاندار معاون وزیر راه و شهرسازیگفت: تاکنون ٧٧ هزار نفر در اقدام ملی مسکن استان ثبت نام کرده اند و لازم است برخی از ارگان‌ها مانند ستاد اجرایی فرمان امام(ره) باید پای کار باشند تا پیشبرد اهداف اقدام ملی مسکن منسجم‌تر و سریع‌تر انجام پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) علیرضا جعفری با بیان اینکه تأمین زمین‌های مورد نیاز در سراسر استان باید جزو اولویت‌ها باشد، گفت: بزودی کارهای اجرایی نهضت ملی با حمایت‌های مقام عالی استان آغاز می‌شود.

سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با تأکید بر لزوم خدمات رسانی به شهر جدید گلمان، عنوان کرد: احداث ساختمان‌های خدمات‌رسان در شهر جدید ضروری است و همچنین باید بازنگری طرح تفصیلی در گلمان انجام پذیرد.

جعفری بیان داشت: دسترسی مردم به حمل و نقل باید رونق بگیرد، زیرا می‌تواند تا حد زیادی در جذب جمعیت تاثیرگذار باشد. شهرها باید به سمت خودکفایی اقتصادی برود.

وی با اشاره به ایتکه ظرفیت‌های توسعه شهر جدید گلمان باید تقویت شود، تصریح کرد: برای ساماندهی دستگاه‌های مختلف باید قرارگاه خدمت شکل بگیرد و هویت شهر و توجه به سیما و منظر نیز بیش از گذشته مد نظر باشد.

در این جلسه، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی هم در سخنانی گفت: آمادگی داریم که سرریز جمعیت ارومیه به سمت شهر جدید گلمان انجام شود و انتظار نگاه ملی به این شهر را داریم.

 معتمدیان افزود: از ظرفیت شهر جدید  گلمان در مسکن ملی استفاده می‌شود و باید متولیان امر برای ساماندهی شهر جدید گلمان تمام تلاش خود را انجام دهند. 

در ادامه جلسه، سید محسن حمزه‌لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، ابراز داشت: پرونده مسکن مهر در استان بسته شده و هیچ واحد نیمه‌کاره زیر نظر راه و شهرسازی نداریم، تنها واحدهای باقی مانده در حوزه شرکت‌های تعاونی است که برای اتمام این واحدها نیز امسال کمک‌های بلاعوض از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن به ارزش ٣١ میلیارد ریال تخصیص یافته است. 

حمزه‌لو افزود: اقدامات موثری برای پیشرفت پروژه‌های مسکن خودمالکی انجام شده و در پیشبرد طرح‌های اقدام ملی تاکنون موفق عمل کرده‌ایم و تأمین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن روند مناسبی دارد..