به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی نعیمه ذوالفقاری عنوان کرد: تخلفات مربوط به شرکتهای حمل ونقل در کمیسیون ماده ۱۲ و تخلفات مرتبط با رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح و مورد رسیدگی و اعمال قانون قرار می گیرد.
وی در ادامه اظهار داشت: در راستای اجرای ماده ۱۱ دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگ فعالیت رانندگان مبنی بر رسیدگی به تخلفات رانندگان بخش حمل ونقل جادهای کالا و مسافر از ابتدای سال جاری ۲۹پرونده تشکیل شده است که از این تعداد براساس تصمیمات کمیسیون ده پرونده منتهی به برائت شده و در ۱۹ پرونده تذکر کتبی به رانندگان خاطی ابلاغ گردیده است.
وب همچنین از تشکیل ۶۱ پرونده تخلفات شرکت های حمل و نقل خبر داد و اذعان داشت: از این تعداد پرونده تشکیل شده ۴۸ شرکت مشمول جریمه، ۴ پرونده تذکر دریافت نموده و ۹ مورد نیز تبرئه شده اند.
مشاور حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به عمدهترین تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل و همچنین ناوگان حمل ونقل عمومی جاده ای گفت: عدم رعایت ضوابط تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده و اخذ کمیسیون اضافی از رانندگان از عمدهترین تخلفات این بخش بوده است که برابر قانون با متخلفان برخورد قانونی لازم صورت پذیرفت.
ذوالفقاری در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم با رعایت ضوابط و مقررات توسط شرکتها، موسسات حمل ونقل کالا و مسافر برون شهری و رانندگان شاهد هیچگونه تخلفی در این حوزه نباشیم.