شناسهٔ خبر: 104945 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار دریایی سطح زرد منتشر کرد؛

افزایش سرعت باد و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی

وزش طوفان سهمگین در سراسر سواحل مکران سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از افزایش سرعت باد و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی در مناطق ساحلی و استان‌های شمالی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به نفوذ سامانه افزایش سرعت باد از پیش از ظهر روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه تا روز جمعه ۲۲ بهمن خبر داد.
نوع مخاطره این سامانه افزایش ارتفاع موج در ساحل به میزان ‌۱ تا ۱/۵ متر و در فراساحل نیز به طول ۲ تا ۲/۵ متر گزارش شده است.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی منطقه اثر این سامانه دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل در استانهای گیلان، مازندران و گلستان خواهد بود.

اثر مخاطره سامانه مذکور احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، احتمال غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در تردد قایق‌های سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد کشتی‌های تجاری و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت توصیه کرده است.