شناسهٔ خبر: 104947 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

امضای تفاهم نامه مشترک راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در راستای اهداف نهضت ملی مسکن

تفاهم نامه 2.jpg اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین به منظور اهداف نهضت ملی مسکن تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، استان قزوین، هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی در اینباره گفت: این تفاهم نامه در راستای تحقق هر چه بهتر اهداف نهضت مسکن ملی بین اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، مطابق با مفاد تعریف شده منعقد شده است.


مدیرکل راه و شهرسازی درباره موضوع این تفاهم نامه گفت: شناسایی و ارزیابی شرکت های دارای صلاحیت در سطح کشور که در زمینه های طراحی، تولید و پیمانکاری صنعتی سازی ساختمان و یا تولید مصالح ساختمانی صنعتی فعالیت می نمایند، جهت مشارکت ایشان در اجرای پروژه های طرح نهضت مسکن ملی استان موضوع اصلی این تفاهم نامه است.

دبیر شورای مسکن استان با اشاره به اهداف تفاهم نامه بیان داشت: تحقق اهداف دولت در زمینه تامین هر چه سریعتر مسکن مورد نیاز اقشار مختلف جامعه و تحقق استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد در اجرای پروژه های نهضت مسکن ملی از اهداف این تفاهم نامه مشترک است.

وی همچنین افزود: حمایت از تولیدکنندگان و فعالان حوزه صنعتی سازی ساختمان و رونق بخشی به این بخش از صنعت، راهبری و مدیریت ساخت و تامین مصالح مورد نیاز پروژه های طرح نهضت مسکن  ملی و همچنین ارتقاء کیفیت و سرعت اجرای پروژه های طرح اقدام نهضت مسکن ملی با رویکرد استفاده از فن آوریهای نوین در عرصه ساخت و ساز مسکن و ساختمان از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

هاشمی با ارايه توضیحاتی درباره نحوه همکاری مشترک اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین پس از شناسایی و ارزیابی شرکتهای فعال در زمینه صنعتی سازی ساختمان و یا تولید مصالح صنعتی از طریق انجام بازدیدهای میدانی و برگزاری جلسات تخصصی و بررسی سوابق و عملکرد قبلی شرکت ها، نسبت به معرفی واجدین شرایط به اداره کل راه و شهرسازی استان اقدام نماید.

وی افزود: اداره کل راه وشهرسازی استان با شرکت های که از نظر صلاحیت و ظرفیت تولیدی و فنی از سوی نظام مهندسی ساختمان استان مورد تائید قرار گرفته اند اقدام به انعقاد قرارداد همکاری جهت همکاری در زمینه ساخت و یا تامین مصالح صنعتی پروژه های مسکن  نهضت ملی کند.