شناسهٔ خبر: 104964 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

زرند و سیرجان در صدر یشترین سهم تخلف اضافه بار در استان كرمان

بیشترین سهم تخلف اضافه بار در استان كرمان را شهرستان هاي زرند و سيرجان دارند سرپرست حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان كرمان از تشدید نظارت بر حمل کالا بویژه کنترل عبور بارهای ترافیکی و اضافه بار در سطح استان خبر داد وگفت: زرند و سيرجان بیشترین سهم تخلف اضافه بار در استان كرمان را دارند.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از كرمان، مسلم سمندری افزود: از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه ۱۰ هزار و ۵۰۰ فقره تخلف اضافه بار شناسایی شده است كه بر اساس تحلیل داده‌های حاصل از بازدیدهای میدانی و خروجی سامانه‌های هوشمند توزین (wim) دو شهرستان زرند و سيرجان دارای بیشترین تخلف حمل کالا با اضافه تناژ هستند که می طلبد برای کنترل این مهم، نظارت‌ها با جدیتی بیش از پیش تداوم یابد.

سمندری تصريح كرد: بيشترين تخلف حمل بار اضافه جاده ها متعلق به خودروهاي حامل مواد معدنی بوده كه عدم رعایت تناژ استاندارد توسط ناوگان حمل و نقل کالا موجب وارد آمدن آسیب‌های جدی به زیرساخت‌ راه‌ها در شبکه حمل و نقل جاده‌ای می‌شود که هزینه‌های زیادی را برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وارد می‌سازد.

وی در ادامه راه‌ها را سرمایه‌های ملی برشمرد و گفت: از رانندگان وسايل نقليه سنگين تقاضا داريم با رعايت حمل ميزان مجاز بار به ارتقاء ايمنی تردد و راهها كمك كنند.

سمندري افزود: به منظور جلوگيري و برخورد با تخلف هاي صورت گرفته مربوط به اضافه تناژ بار، گشت هاي نظارتي با مشاركت پليس راه و گاها در قالب اکیپ های سیار با استفاده از سیستم باسکول سیار در سطح راه هاي استان در حال اجرا بوده و اميدواريم با تقويت اين تيم ها شاهد رعايت بيش از پيش نكات ايمنی از سوی رانندگان وسايل نقليه در جاده ها باشيم.

سرپرست حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان كرمان اظهار کرد: یکی دیگر از راه‌های کنترل اضافه بار، استفاده‌ از سامانه‌های هوشمند نظارتی است که در این راستا راه‌های استان كرمان مجهز به چهار سامانه هوشمند توزین می‌باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کنترل ایمنی بار، ایمنی ناوگان، بارنامه، تجهیزات ایمنی و استانداردهای سلامت فنی وسایط نقلیه، کارت هوشمند و معاینه فنی از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک در سطح استان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا حمل و نقل کالا در شبکه راه‌های استان با کمترین تخلف و آسیب و بیشترین ضریب ایمنی همراه باشد.

سمندری در پايان يادآور شد: هموطنان، رانندگان و صاحبان كالا و بار می توانند هرگونه شكايات خود را از طريق سامانه ۱۴۱ جهت رسيدگی به اداره كل راهدار ی و حمل و نقل جاده ای استان كرمان اطلاع دهند.

انتهای پیام/