شناسهٔ خبر: 104982 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

ایجاد یک سند ریلی به منظور جهش در اقتصاد کشور/رشد ۳ برابری خطوط ریلی کشور پس از انقلاب

قطار از مهم‌‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به افزایش سهم ترانزیت ایران در منطقه با اتصال خطوط ریلی شمال به جنوب و رشد ۳ برابری خطوط ریلی کشور پس از انقلاب اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

افزایش سهم ترانزیت ایران در منطقه با اتصال خطوط ریلی شمال به جنوب

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح مجازی پروژه‌های حوزه حمل و نقل به مناسبت دهه فجر از شکسته شدن سد ۵۰ ساله ترانزیتی ایران و ترکمنستان خبر داد و گفت:‌ در بخش ریلی کشور و با اتصال خطوط شمال به جنوب می‌توانیم سهم ترانزیت منطقه را به ایران اختصاص دهیم.

سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه آهن نیز در این مراسم با اشاره به تفاهمات بین المللی با کشورهای همسایه در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم گفت:‌ با توجه به توسعه کشورهای دیگر، یک سند ریلی را در دستور کار قرار داده‌ایم که برای جهش اقتصاد کشور به آن اهتمام خواهیم داشت. 

رشد ۳ برابری خطوط ریلی کشور پس از انقلاب/ امکان احداث یک‌هزار کیلومتر پروژه ریلی در سال آینده

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار کیلومتر خط‌ آهن در کشور احداث شده است که نسبت به پیش از انقلاب رشد ۳ برابری دارد و در صورت تأمین منابع این امکان را داریم که سال آینده یک‌هزار کیلومتر پروژه ریلی به مردم تقدیم کنیم.

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای اسفندماه

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی یکم تا ۲۴ اسفند ماه از روز دوشنبه ۱۸ بهمن‌ماه سال جاری، در سراسر کشور آغاز شد.

لحاظ شدن ۵۸۰ میلیارد تومان مصوبه سفر رییس جمهور برای راه‌آهن دورود – خرم‌آباد

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۵۸۰ میلیارد تومان مصوبه سفر رییس جمهور برای تکمیل طرح راه آهن دورود – خرم آباد به طول ۱۲۰ کیلومتر لحاظ شده است.