شناسهٔ خبر: 104995 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

افتتاح ۵۰۰ پروژه حوزه حمل و نقل با دستور وزیر راه و شهرسازی/ شکسته شدن سد ۵۰ ساله ترانزیتی ایران و ترکمنستان

جاده لوشان افتتاح ۵۰۰ پروژه حوزه حمل و نقل با دستور وزیر راه و شهرسازی، برگزاری بزرگترین رزمایش کمک مومنانه با حضور ۱۲۰۰خودرو راهداری در تهران و شکسته شدن سد ۵۰ ساله ترانزیتی ایران و ترکمنستان برخی از مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است: 

۴.۸میلیون یورو هزینه ساخت پل مرزی آستاراچای/ انعقاد تفاهمنامه های تهاتر با نفت برای ساخت آزادراه/ آستاراچای؛ پل عبور از تحریم‌ها در حوزه تجارت

معاون ساخت و‌ توسعه راه‌های شرکت ساخت از هزینه ۴.۸ میلیون یورویی ساخت پل مرزی آستاراچای خبر داد و گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته میان ایران و آذربایجان، ۵۰ درصد از هزینه ساخت پل را ایران و ۵۰ درصد مابقی را کشور آذربایجان بر عهده دارد.

برگزاری بزرگترین رزمایش کمک مومنانه با حضور ۱۲۰۰خودرو راهداری در تهران

بزرگترین رزمایش کمک مومنانه به همت مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی و بنیادمسکن انقلاب اسلامی برگزار شد.

افتتاح بیش از ۶۰۰ پروژه کلان مسکن و حمل و نقل در دهه‌فجر/محرومیت‌زدایی و رفع موانع توسعه در استان سیستان‌و‌بلوچستان

عضو کابینه دولت سیزدهم در مراسم آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۰۹ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن از افتتاح بیش از ۶۰۰ پروژه کلان مسکن و حمل و نقل با اعتبار بیش از ۷ هزار میلیاردتومان خبر داد.

انجام ۱۷۰۰۰ هزار آزمایش فنی و مهندسی در ۹ ماه نخست امسال

آزمایشگاه‌های سه گانه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک موفق شد در ۹ ماهه نخست امسال، حدود ۱۷ هزار آزمایش متنوع و تخصصی را انجام و نتایج آن را در اختیار مشتریان و کارفرمایان قرار دهد.

افتتاح ۵۰۰ پروژه حوزه حمل و نقل با دستور وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی با حضور معاونان حوزه حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به صورت ویدیو کنفرانس به مناسبت دهه فجر، دستور افتتاح ۵۰۰ پروژه در حوزه‌های بنادر و دریانوردی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، فرودگاهی، ساخت و توسعه و هواشناسی را صادر کرد.

سد ۵۰ ساله ترانزیتی ایران و ترکمنستان شکسته شد/ افزایش سهم ترانزیت ایران در منطقه با اتصال خطوط ریلی شمال به جنوب

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح مجازی پروژه‌های حوزه حمل و نقل به مناسبت دهه فجر از شکسته شدن سد ۵۰ ساله ترانزیتی ایران و ترکمنستان خبر داد و گفت:‌ در بخش ریلی کشور و با اتصال خطوط شمال به جنوب می‌توانیم سهم ترانزیت منطقه را به ایران اختصاص دهیم.