شناسهٔ خبر: 105036 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

سهم استان فارس در بازسازی بافت‌های فرسوده ۱۱ هزار واحد است

آئین کلنگ‌زنی طرح‌های نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری شیراز وزیر راه و شهرسازی در آئین کلنگ‌زنی طرح‌های نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری شیراز، سهم استان فارس را در بازسازی بافت‌های فرسوده ۱۱ هزار واحد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی عصر امروز پنجشنبه ۲۱ بهمن‌ماه در آئین کلنگ‌زنی طرح‌های نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری شیراز، با بیان اینکه سهم خیلی خوبی برای بازسازی بافت‌های فرسوده در کشور نظر گرفته‌ایم، گفت: سهم استان فارس هم ۱۱ هزار واحد است که ۸۰۰۰ واحد آن در شهر شیراز است.

وی افزود: این شروع یک کار بزرگ است و اصلاح بافت‌های فرسوده جزو اقدامات ضروری است و امیدوارم طی یک بازه زمانی چهار پنج ساله بتوانیم بافت‌های فرسوده شهری را در کشور اصلاح و احیا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: امیدوارم سازندگان و سرمایه‌گذاران و نیز مردم هم اعتماد کنند چرا که ما تسهیلات بسیار خوب و کم‌بهره‌ای را برای بازسازی بافت‌های فرسوده پیش‌بینی کرده‌ایم مثلا در شهر شیراز این تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومان است. علاوه بر این، پروانه ساختمانی و نظام مهندسی و نیز مالیات و بیمه هم مشمول تخفیف می‌شوند.

قاسمی گفت: انشاالله با شرایطی که در قانون جهش تولید مسکن به وجود آمده است، بتوانیم بافت‌های فرسوده را با هدف فراهم کردن یک زندگی بهتر برای مردم، بازسازی و احیا کنیم.