شناسهٔ خبر: 105037 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت دهه مبارک فجر انجام شد:

بهره برداری و کلنگ زنی ۶ پروژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان

آیین بهره برداری و کلنگ زنی ۶ پروژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در آستانه ۲۲ بهمن همزمان با سراسر استان به صورت ویدئو کنفرانسی بهره برداری و کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در مراسم بهره برداری و کلنگ زنی ۶ پروژه این اداره کل به مناسبت دهه فجر که به صورت ویدئو کنفرانس با استاندار و دیگر مدیران استانی برگزار شد، اظهار کرد: امروز پروژه های بهسازی و روکش آسفالت راه های اصلی، فرعی و روستایی به طول ۲۲۸ کیلومتر، احداث روشنایی به طول ۵۷ کیلومتر و تهیه و نصب نیوجرسی به طول ۱۵.۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

غلامعباس بهرامی نیا افزود: همچنین به همین مناسبت کلنگ پروژه های ۳۰ کیلومتر آسفالت راه های اصلی، فرعی و روستایی، ۲۳۹ کیلومتر احداث راه روستایی و ۱۰.۵ کیلومتر احداث روشنایی با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال به زمین زده شد.

وی با بیان اینکه عمده پروژه های آماده کلنگ زنی در حوزه راه روستایی هستند، بیان کرد: احداث ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی تا سال آینده از مهم ترین پروژه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است که امیدوار هستیم با تخصیص مناسب اعتبار، شاهد اجرای آن باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به بهره برداری مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در ۲۰ کیلومتری محور اهواز-ماهشهر،  با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال، گفت: استان خوزستان با بهره مندی از ۵۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی، استان برتر کشور در تعداد مجتمع های خدماتی رفاهی است.

بهرامی نیا ادامه داد: ۲۷ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در خوزستان در حال ساخت هستند که ۹ مجتمع یشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد دارند و  تا نیمه نخست سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

وی یادآور شد: علاوه بر پروژه های امروز، در هفتمین روز از دهه مبارک فجر، ۱۱ پروژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اعتباری بالغ بر ۸ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۸۷۰ نفر بصورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پایانه مرزی بین المللی شلمچه به بهره برداری رسیدند.